چین جایگزین مهم معدنی برای اروپا

حتی با خروج اروپا از برجام می توان ارتباط گسترده ای را در بخش معدن با چین ایجاد کرد چراکه این کشور ۵۰ درصد از تولید، تجارت معدن و صنایع معدنی جهان از جمله فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، مس، کروم و سنگ آهن را در اختیار دارد

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به این که حتی با خروج اروپا از برجام می توان ارتباط گسترده ای را در بخش معدن با چین ایجاد کرد گفت: چراکه این کشور 50 درصد از تولید، تجارت معدن و صنایع معدنی جهان از جمله فولاد، آلومینیوم، زغال سنگ، مس، کروم و سنگ آهن را در اختیار دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) یادآور شد: برای مقابله با تحریم ها به تازگی معاون وزیر امور خارجه از حصول توافق هایی با سران اتحادیه اروپا خبر داده است ضمن آنکه رئیس جمهوری در جریان سفر به چین گفت و گوهایی با همتایان خود در کشورهای روسیه و چین خواهد داشت.

کرباسیان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن فولاد در فهرست تحریم های 90 روزه آمریکا، از پیش بینی تمهیداتی از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد برای مقابله با این مشکل خبر داد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: پارسال ارزش صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی کشور به 9 میلیارد دلار رسید که رکوردی در این عرصه بود.

به گفته کرباسیان، پارسال برای نخستین بار پنج میلیون تن کنسانتره و 700 هزار تنی آهن اسفنجی صادر شد که اقدام هایی مثبت در راستای جلوگیری از خام فروشی بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در صورتی که در زمینه مسائل بانکی و جابجایی پول مشکلی پیش نیاید، امکان تکرار و حتی ارتقای رکودهای صادراتی وجود دارد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر وزیر صنعت و رئیس کل گمرک که بر مبنای آن صادرات فولاد و هرنوع فلز دیگر چه به صورت شمش یا اسلب یا کاتد و یا هر شکل دیگری بدون ارائه گواهی مبداء تولید آن ممنوع است، تصریح کرد: این اقدام، تمهید مناسبی در راستای جلوگیری از خام فروشی بود تا شبکه بانکی هرچه بیشتر بتواند از ارزش پول ملی حمایت کند.

کد خبر 24618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =