توزیع ۶ میلیارد دلار ارز ۴هزار و۲۰۰تومانی در دوماه بین صنایع

باستانی: در دوماهه اول سال حدود ۶ میلیارد دلار ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است

سعید باستانی در خصوص تاثیر گذاری افزایش نرخ ارز بر افزایش صادرات، اظهار داشت: در صورتی که افزایش نرزخ ارز کنترل شده باشد بر میزان صادرات محصولات کشور تاثیر مثبت دارد؛ اما اگر افزایش نرخ ارز منجر به قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه مصرفی شود تاثیر آن منفی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنایعی که بر مبنای بومی داخل شکل می‌گیرند و صادرات در آنها صورت می گیرد منفعت می‌برند مانند پیله و ابریشم و فرش دست‌بافت، گفت: افزایش قیمت ارز در برخی از اقلام کالایی که نهاده و مواد اولیه آنها صادراتی است اثرگذاری ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه با اشاره به اینکه صنایع که مواد اولیه آنها وارداتی است و در داخل کشور نیز مصرف می‌شوند به شدت از افزایش نرخ ارز متضرر می‌شوند، ادامه داد: نمی‌توان صرفا بگوییم افزایش نرخ ارز به‌صورت مستقیم به نفع صنایع است یا خیر، در شرایطی که دولت ارز ارزان قیمت را به منظور تامین نهاده‌های وارداتی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر می‌شوند.

باستانی با بیان اینکه در دوماهه اول سال حدود 6 میلیارد دلار ارز 4 هزار 200 تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، تصریح کرد: اینکه توزیع ارز 4 هزار 200تومانی متناسب است و یا اینکه به‌موقع در اختیار صنایع قرار گرفته مشخص نیست.

کد خبر 24621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =