رشد ۲۰ درصدی قیمت برندهای خارجی از ابتدای سال

برندهای خارجی سال گذشته در سه نوبت محصولات خود را گران کردند و در ابتدای سال نیز افزایش قیمت ۱۰ درصدی را دادند و اکنون نیز با بالا رفتن قیمت دلار ۱۰ درصد دیگر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: وقتی در حال مدیریت ارز کشور هستیم؛ دلیلی وجود ندارد که دلار را برای لوازم خانگی خارجی مصرف کنیم؛ آن هم وقتی که به لحاظ کیفیت در یک رده هستیم و ظرفیت‌های تولید داخل کاملا مهیاست.

حمیدرضا غزنوی در خصوص افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: برندهای خارجی سال گذشته در سه نوبت محصولات خود را گران کردند و در ابتدای سال نیز افزایش قیمت 10 درصدی را دادند و اکنون نیز با بالا رفتن قیمت دلار 10 درصد دیگر قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی ادامه داد: صاحبان این برندها با دیدن مهیا بودن شرایط در کشور و افزایش قیمت سایر کالاها فضا را مناسب دیدند و دوباره قیمت‌های خود را افزایش دادند در صورتی که آنها پیش از این 10 درصد کالای خود را گران کرده بودند و دلار نیز تنها 9 درصد گران شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتند و امسال نیز در ابتدا هفت درصد و بعد از گران شدن دلار سه درصد اضافه کردند در واقع ما امسال فقط 10 درصد افزایش قیمت داشتیم و آن هم برای پوشش هزینه‌ها بوده و هیچ‌گونه سودی به جیب تولیدکنندگان نمی‌رود.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: افزایش هزینه‌ها به دلیل کاهش تولید و رکود در بازار است که یکی از علت‌های اصلی آن واردات بی‌رویه لوازم خانگی خارجی است که باعث شده تولید کاهش و هزینه‌ها افزایش پیدا کند.

غزنوی تصریح کرد: وقتی در حال مدیریت ارز کشور هستیم؛ دلیلی وجود ندارد که دلار را برای لوازم خانگی خارجی مصرف کنیم؛ آن هم وقتی که به لحاظ کیفیت در یک رده هستیم و ظرفیت‌های تولید داخل کاملا مهیاست.

سخنگوی اتحادیه تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در شرایط حاضر درست نیست که ارز ما بابت کالای لوکس خارجی مصرف شود.

وی افزود: ‌امروز تمام تولیدکنندگان داخلی توانستند ارز 4200 تومانی را بگیرند و هیچ مشکلی برای دریافت آن وجود ندارد و این جوسازی‌هایی که برخی از رسانه‌ها مبنی بر عدم تخصیصی ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان منتشر کرده‌اند، کاملا کذب است.

کد خبر 24623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =