ارتقای کیفی خودرو با ابزار کاهش تعرفه

محمدرضا منصوری خبر داد: تصمیم داریم هرساله مقداری تعرفه خودرو را کم کنیم تا خودروسازان داخلی تلاش کنند کیفیت را بالا ببرند و صادرات داشته باشند. به خصوص با افزیش قیمت دلار، اگر بتواند خودرویی را تولید کند تا صادرات محور باشد، سود دهی دارد

محمدرضا منصوری خبر داد: تصمیم داریم هرساله مقداری تعرفه خودرو را کم کنیم تا خودروسازان داخلی تلاش کنند کیفیت را بالا ببرند و صادرات داشته باشند. به خصوص با افزیش قیمت دلار، اگر بتواند خودرویی را تولید کند تا صادرات محور باشد، سود دهی دارد.

محمدرضا منصوری در خصوص اهداف طرح ساماندهی بازار خودروهای خارجی گفت: در زمینه خودرو مسائل و مشکلاتی را داشته ایم و در این چهل سال، شرکت های خودروسازی نتوانسته اند نیاز جامعه را برآورده کنند و متاسفانه آن پیشرفتی که در دیگر علوم و صنعت ها داشتیم در این صنعت خیلی کند بوده و این طبیعی است چون رقابتی نبوده و انحصار داشته و وجود تعرفه های بالا برای ورود خودروهای خارجی، باعث شده تا خودروسازی خودش را احیا نکند.

وی افزود: ما تصمیم داریم تا هرساله یک مقداری تعرفه خودرو را کم کنیم تا اینکه خودروسازان خودمان هم تلاش کنند کیفیت را بالا ببرند و صادرات داشته باشند. به خصوص اینکه وقتی دلار هم گران شده، اگر بتواند خودرویی را تولید کند تا صادرات محور باشد، سود دهی دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به مافیای خودرو در ایران گفت: حتی زمانی که تحریم نبودیم خیلی افراد نمی گذاشتند این اتفاق بیافتد، اکنون هم شرایط سخت تر شده ولی با این حال برخی از شرکت های دنیا هستند که نسبت به تحریم های آمریکا توجه نمی کنند و با ما همکاری خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت خودرو را از سیستم دولتی بودن خارج کنیم، تصریح کرد: تا زمانی که این صنعت دولتی یا خصولتی باشد نباید انتظار داشته باشیم که وضعیت خوبی را در خودروسازی شاهد باشیم. بعضا خودروهای داخلی سال به سال دارای کیفیت کمتری می شوند و با سرعت رشد خودروسازی در دنیا بخاطر دولتی بودن و عدم اجرای اصل ۴۴ که می توانست بر کیفیت خودرو خیلی موثر باشد، متاسفانه ضعف هایی داشتیم و اگر هرچه زودتر جلوی این مشکلات را بگیریم بهتر از این است که باقی می ماند و بعدا معضل بزرگی برای جامعه شود.

منصوری با ذکر اینکه به دنبال حمایت از کالای ایرانی هستیم در عین حال اظهار داشت: این طرح نیز در جهت ایجاد رقابت و ارتقای کیفیت محصولات داخلی است. وقتی که کالای خارجی در ایران تولید می شود به منزله کالای داخلی است. باید از جایی شروع کنیم و نهایتا پنج سال بعد صادر کننده خودرو می شویم.  

کد خبر 24641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =