آتش جنگ تجاری در نشست ۷ کشور صنعتی

رییس جمهور آمریکا در حالی برای نشست دو روزه گروه موسوم به G۷ وارد کبک کانادا می‌شود که انتظار می‌رود اختلاف‌های تجاری و اقتصادی بین واشنگتن و دیگر اقتصادهای بزرگ دنیا به دلیل مواضع یک‌جانبه ترامپ در تجارت، امنیت و تغییرات آب و هوایی از زمان روی کار آمدنش، تشدید شود

رییس جمهور آمریکا در حالی برای نشست دو روزه گروه موسوم به G7 وارد کبک کانادا می‌شود که انتظار می‌رود اختلاف‌های تجاری و اقتصادی بین واشنگتن و دیگر اقتصادهای بزرگ دنیا به دلیل مواضع یک‌جانبه ترامپ در تجارت، امنیت و تغییرات آب و هوایی از زمان روی کار آمدنش، تشدید شود.

ترامپ پیش از این و با افزایش تعرفه واردات برخی کالاها از کشورهای متحد خود، از جمله اتحادیه اروپا و کانادا، زمینه را برای برگزاری یک نشست ناامیدکننده فراهم کرده بود.

کارشناسان می‌گویند اختلافات بین آمریکا و دیگر اعضای G7 در واکنش به این تصمیم آمریکا رو به افزایش است و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه که قبلا تعرفه‌های تجاری آمریکا را «غیرقانونی» و «اشتباه» خوانده بود، تهدید کرده که اگر در این نشست پیشرفتی در مورد این موضوع حاصل نشود، هیچ بیانیه مشترکی را امضا نخواهد کرد.

ماکرون پیشنهاد کرده شش کشور دیگر G7 بیانیه‌ مشترکی را امضا کنند که اقدامات ترامپ را در مورد اعمال تعرفه‌ واردات و خروج از توافق آب‌وهوایی پاریس و توافق هسته‌ای با ایران، به چالش بکشد. 

همچنین آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، پیش‌بینی کرده که این نشست بسیار پرجنجال خواهد بود.

اگر این نشست آتش اختلاف میان بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا را شعله ورتر کند، در نیمه دوم سال 2018 چشم‌انداز خوبی در انتظار تجارت جهانی نخواهد بود، چون این کشورها به زودی اقدامات تلافی‌جویانه خود را آغاز خواهند کرد.  

کد خبر 24644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =