محدودیت ورود خودروهای خارجی از دی ماه ۹۶ تاکنون

موتمنی: باید با تعیین سازوکار‌های مناسب، نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌هایی که با ارز مبادلاتی وارد می‌شوند را کنترل کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: باید با تعیین سازوکار‌های مناسب، نحوه قیمت‌گذاری خودرو‌هایی که با ارز مبادلاتی وارد می‌شوند را کنترل کرد.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره واردات خودرو‌های خارجی به کشور، اظهار کرد: با بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو در سال گذشته و باز شدن مقطعی آن در دی ماه سال ۹۶، خودرو جدیدی به کشور وارد نشده و در برخی از مدل‌ها کمبود عرضه دیده می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به علل افزایش قیمت برخی از خودرو‌های وارداتی در کشور، تصریح کرد: افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی، بسته بودن سیستم ثبت سفارش خودرو، نوسانات نرخ ارز و مشکلات موجود بر سر راه دریافت ارز مبادلاتی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو‌های وارداتی است.

وی با انتقاد از افزایش تعرفه خودرو‌های وارداتی گفت: افزایش تعرفه و حذف کردن برخی خودرو‌های خارجی از جریان رقابت، موجب کاهش کیفیت خودرو‌های ساخت داخل می‌شود که در این میان هم مصرف کننده و هم تولیدکننده از این موضوع متضرر خواهند شد.

موتمنی با اشاره به حضور خودروهای چینی در کشور افزود: شرایط فروش خودرو‌های چینی در کنار سرمایه‌گذاری چین در خودروسازی، موجب کاهش قیمت آن نسبت به سایر تولیدات اروپایی شده است و زمینه را برای افزایش حضور خودرو‌های چینی در بازار کشور  فراهم کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با انتقاد از افزایش خودرو‌های داخلی، اظهار کرد: افزایش قیمت خودرو‌های خارجی فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی است که با افزایش فروش محصولات خود، بازار را به دست گیرند، اما با تصمیم افزایش قیمت خودرو‌های داخلی این فرصت را از دست خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر واردکنندگان خودرو که ارز دولتی دریافت می‌کنند الزامی است، تصریح کرد: خودرو به عنوان کالای اساسی نیازمند ارز دولتی است و باید با تعیین سازوکار‌های مناسب نحوه قیمت گذاری خودرو‌هایی که با ارز مبادلاتی وارد می‌شوند را کنترل کرد.

موتمنی در پایان با اشاره به غیرواقعی بودن قیمت خودروهای خارجی گفت: افزایش قیمت خودرو‌های خارجی حباب است و در صورت کاهش تعرفه و دریافت ارز دولتی قیمت آن واقعی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 24652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =