افزایش سهم کالاهای ایرانی در سبد مصرف جهانی

ضرابی: تسهیل شرایط صادرات، بهترین راه حمایت از تولید کالای ایرانی است زیرا باید به دنبال افزایش سهم کالاهای ایرانی در سبد مصرف جهانی باشیم

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: تسهیل شرایط صادرات، بهترین راه حمایت از تولید کالای ایرانی است زیرا باید به دنبال افزایش سهم کالاهای ایرانی در سبد مصرف جهانی باشیم.

محسن ضرابی با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی افزود: وقتی از حمایت کالای ایرانی سخن می گوییم، هدف بستن مرزهای گمرکی نیست و مبادلات اقتصادی فرامرزی می‌توانند در خدمت توسعه و شکوفایی کالاهای داخلی نیز قرار گیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به فرایندهای جهانی شدن اقتصاد، حمایت از کالاهای ایرانی را نباید فقط به داخل مرزها محدود بدانیم و به همین دلیل، یکی از بهترین راهکارهای حمایت از کالای ایرانی، افزایش سهم کالاهای ایرانی در سبد مصرف جهانی است.

در شرایط فعلی، صادرات بهترین راه حمایت از تولید کالای ایرانی است که با توجه به برخی محدودیت‌های بین‌المللی، می‌توانیم با صادرات مجدد این هدف را محقق کنیم. بدین ترتیب قادر خواهیم بود آن دسته از کالاهای ایرانی را که از قابلیت‌های رقابتی قیمت و کیفیت برخوردارند، مورد حمایت جدی‌تری قرار دهیم.

ضرابی مزیت‌های زیرساختی و مقرراتی فراهم شده در بنادر و مناطق آزاد عمان برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی را قابل توجه خواند و گفت: تجار ایرانی در بسیاری از بنادر در حاشیه جنوبی خلیج فارس با مشکلات متعدد روبرو هستند، اما از طریق بنادر و مناطق آزاد عمان می‌توانند تولیدات داخلی کشور را از طریق صادرات مجدد به بازارهای هدف مورد نظر خود ارسال کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان تاکید کرد: زیرساخت های مورد نیاز نظیر روابط بانکی، ثبت شرکت، انبارهای تجاری، توافق‌نامه‌های گمرکی بین عمان و بازارهای هدف کالای ایرانی و سایر نیازهای تجار نیز با شرایط مناسب فراهم شده است.

ضرابی با اشاره به همکاری‌های خوب عمانی‌ها برای توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری با ایران گفت: با پیگیری‌های اتاق مشترک ایران و عمان، خطوط حمل و نقل دریایی بندرعباس و خرمشهر به بندر صحار در برقرار شده که نقش موثری در تسهیل مبادلات تجاری دو کشور دارد.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای اتاق مشترک ایران و عمان در خصوص قوانین و مقررات حاکم بر بخش‌های مختلف عمان، از تجار و بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایرانی خواست قبل از هرگونه اقدام تجاری و سرمایه گذاری در این کشور، با کارشناسان این اتاق مشترک مشورت کنند.

کد خبر 24658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =