توسعه ریلی سه جانبه تهران-دمشق-بغداد

محمد سامر الخلیل: سوریه آماده برقراری ارتباط از طریق راه آهن با عراق و ایران است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از middleeastmonitor محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت سوریه گفت: این کشور آماده برقراری ارتباط از طریق راه آهن با عراق و ایران است.

این پیشنهاد در جریان دیدار وی با معاون اول رییس جمهور ایران، اسحاق جهانگیری، برای بحث در مورد مراحل نهایی اعلام توافقنامه تجارت استراتژیک میان تهران، دمشق و بغداد مطرح شد. بنا بر این گزارش این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که ایران به دنبال متحدان منطقه ای به عنوان جایگزین شرکت های غربی برای جلوگیری از اثرات تحریم های ایالات متحده در اواخر امسال است.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در ادامه گفت که پیش نویس توافق نامه همکاری های استراتژیک بین دمشق و تهران در مراحل نهایی قرار دارد و مذاکرات مهمی برای اجرای توافقنامه های قبلی صورت گرفته است. مقامات سوریه خواستار تقویت روابط اقتصادی با تهران از طریق توسعه همکاری ها در بخش خصوصی و برپایی کنفرانس های اقتصادی با حضور بازرگانان ایرانی و سوریه هستند.

وزیر اقتصاد و تجارت سوریه همچنین افتتاح شعبه بانک ایرانی در این کشور را به منظور تسهیل تبادلات ارزی مطرح کرده است.

به گزارش اگزیم نیوز روز پنجشنبه در دیدار رییس کل بانک مرکزی ایران با وزیر تجارت و اقتصاد سوریه ضمن استقبال از گسترش روابط بانکی دو کشور، پیشنهاد شد با همکاری دو طرف بانک مشترک ایران و سوریه تشکیل شود.

ولی الله سیف با اشاره به سوابق مربوط به مذاکرات انجام شده در مورد تاسیس بانک مشترک ایران و سوریه تحت عنوان «الامان» که به دلیل شرایط ایجاد شده در سوریه متوقف مانده است گفت: این موضوع می تواند مجددا در دستور مذاکرات قرار گیرد و با استفاده از مطالعات و بررسی های قبلی و تکمیل مراحل کارشناسی می توانیم به سرعت موضوع را نهایی و در این باره تصمیم لازم را اتخاذ کنیم. قطعا نائل شدن به این هدف زمینه را برای گسترش بیشتر ارتباطات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد کرد.

کد خبر 24736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =