گردهمایی صنعتگران در آستانه روز صنعت

مهدی پورقاضی: دهم تیرماه روز صنعت نامگذاری شده و بدین مناسبت کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با همکاری موسسه مطالعات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سمینارروز صنعت را پنج روز زودتر در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد کرد.

مریم خورشیدی- رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز از برگزاری سمینار روز صنعت، پنج تیرماه جاری در محل اتاق بازرگانی تهران خبرداد و گفت: دهم تیرماه روز صنعت نامگذاری شده و بدین مناسبت کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران با همکاری موسسه مطالعات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سمینارروز صنعت را پنج روز زودتر در اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد کرد.

مهدی پورقاضی بررسی سیاست های سیاست های کلان صنعتی، نگاه به سیاستهای گذشته و تاثیر آنها بر صنعت کشور و ارزیابی آنچه که در برنامه ششم توسعه برای حوزه صنعت گنجانده شده  را بعنوان محورهای سمینار برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی، حال صنعت خوب نیست؛ بسیاری از بنگاههای صنعتی تحت فشار بوده و با شرایط دشواری روبر هستند ومیزان صادرات صنعتی ناچیز است؛

وی افزود: متاسفانه با محدودیت های پیش رو، پیش بینی ها حاکی از بهبود اوضاع نیست و با به حداقل رسیدن ارتباطات بین المللی باید برای آینده صنعت کشور و حفظ آن چاره ای اندیشید.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران بیان داشت: در گردهمایی روز صنعت تلاش داریم به این سوال پاسخ دهیم که در شرایط فعلی صنعت باید چه راهکاری را به کار ببندد تا در شرایط نامطلوب سرپا بماند. به گزارش اگزیم نیوز، صنعت به عنوان یکی از حلقه های حیاتی اقتصاد، نقش مهمی در توسعه کشورها دارد و می توان با برنامه ریزی دقیق و موثر برای آن از فرصت ها و مزیت های بزرگی که در اختیار اقتصاد قرار می دهد بهره جست.

سهم ۹ درصدی صنعت از رشد اقتصادی شش ماه اول سال گذشته این‌طور نشان می‌داد که دولت توانسته با تسهیلات‌دهی از بنگاههای صنعتی حمایت کند اما رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران بر این باور است که این موضوع تنها نیاز صنعت کشور نیست و افزایش بهره‌وری، آسیب‌شناسی مسیر طی شده و برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف آینده از دیگر نیازهای امروز صنعت است. 

پنجم تیرماه کمیسیون صنعت اتاق تهران با حضور فعالان حوزه صنعت و صاحبنظران اقتصادی گرد هم می آیند تا به مناسبت روز صنعت، مشکلات این حوزه را با نگاه به شرایط موجود کشور مورد بررسی قرار دهند.

 

 

کد خبر 24753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =