بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد

فعالان بخش خصوصی موتور محرکه و فعالان اقتصادی سربازان اقتصاد کشور هستند و وزارت امور خارجه تلاش می کند از بخش خصوصی بعنوان مشاور و کارفرما در حوزه اقتصاد بهره مند شود.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز، محمدجواد ظریف در سی و هفتمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران ضمن اینکه بخش خصوصی را موتور محرکه اقتصاد خواند گفت: فعالان بخش خصوصی سربازان اقتصادی کشور هستند و وزارت امور خارجه تلاش می کند از بخش خصوصی بعنوان مشاور و کارفرما استفاده کند.

 وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع برجام خطاب به دلواپسان یادآوری کرد که برخی یادشان نمی آید که در گذشته می گفتند برجام هیچ حاصلی نداشته است و اکنون می گویند تحریم‌ها ما را بیچاره کرد، بنده آن روز شرایط امروز برجام را به طور کامل پیش‌بینی کرده بودم، گفتم که اگر آمریکا از برجام خارج شود دیگر بقیه دنیا با آمریکا همراهی نمی‌کنند و اکنون شما می‌بینید خیلی از بنگاه‌های اقتصادی در دنیا پیام‌هایی را می‌فرستند و بنده از این موضوع اطلاع دارم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد:  اگر بر اساس رفتار و گفتار خود نا امیدی را از اقتصاد ایران به جهان القا کنیم نباید این انتظار را داشته باشیم که دنیا به اقتصاد ایران امیدوار باشد.

 ظریف به سیاه نمایی رسانه های مخالف  در مورد اقتصاد ایران گفت: خبرگزاری رویترز به تنهایی روزی 50 خبر دروغ درباره اقتصاد ایران منتشر و تولید می‌کند،از طرفی یک گروه مشخص توسط یکی از کشورهای همسایه حمایت مالی می‌شوند تاچنین خبرهای را در دنیا پخش کنند که همه بنگاه‌های اقتصادی در حال خروج از ایران هستند و این موضوع مثل یک بهمن بزرگ شده و اثار مخربی به همراه خواهد داشت.

ظریف ادامه داد: از طرف دیگر عده‌ای در ایران نشسته‌اند تا بگویند که تحریم‌ها موفق شد و البته یادشان نمی‌آید که چند وقت پیش می‌گفتند برجام هیچ حاصلی نداشته است، متاسفانه این گروه خیلی فراموشکارند و اکنون هم بازار را به طور مداوم تحریک می‌کنند. آنها مدام می‌گویند که همه بنگاه‌های اقتصادی از ایران خارج شده‌اند و ما بیچاره شدیم.

وی پیشگیری‌ها از شرایط اقتصادی کشور را صرفا یک عمل فکری ندانست و گفت: صلاح اندیشی  یک اقدام عملی و تاثیرگذار است، اگر پیشگیری مثبت از شرایط اقتصادی کشور داشته باشید نتیجه آن را خواهید دید.

وزیر امور خارجه اذعان داشت: هدف آمریکا خروج ایران از برجام بود و این به آن معنا نیست که ما هیچ وقت از برجام خارج نمی شویم، آمریکا با خروج از برجام در دنیا منزوی شده و قطعا ما نیز در تصمیم گیریهای خود منافع کشور را در نظر خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه SMEها را موتور محرکه اقتصاد کشورهای اروپایی معرفی کرد و گفت: کلید حل مشکلات ما در تقویت شرکت های کوچک و متوسط است؛ بسیاری از شرکت های بزرگ تنها در بخش تامین مالی وارد عمل می شوند و غالب فعالیت های پرو|ه را شرکت های کوچک و متوسط انجام می دهند.

محمدجواد ظریف پیشنهاد تشکیل کمیته شناسایی شرکت های کوچک و متوسط ایرانی متناظر با شرکت های اروپایی ارائه کرد.

 

 

کد خبر 24767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =