زورگویی جدید تجاری ترامپ برای اروپا

دونالد ترامپ تهدید کرده اگر اتحادیه اروپا عوارض گمرکی و دیگر موانع بر سر واردات کالاهای آمریکایی را لغو نکند، تعرفه ۲۰ درصدی برای واردات خودروهای اروپایی اعمال خواهد کرد

در تشدید جنگ جهانی تجاری، دونالد ترامپ تهدید کرده اگر اتحادیه اروپا عوارض گمرکی و دیگر موانع بر سر واردات کالاهای آمریکایی را لغو نکند، تعرفه 20 درصدی برای واردات خودروهای اروپایی اعمال خواهد کرد. اروپایی‌ها می‌گویند این جنگ جهانی می‌تواند 300 میلیارد دلار را در مبادلات جهانی به مخاطره اندازد.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، اتحادیه اروپا قرار بود در اقدامی تلافی‌جویانه برای محدودیت صادر کردن فولاد و آلومینیوم به آمریکا، برای واردات برخی کالاهای آمریکایی به کشورهای عضو تعرفه اعمال کند.

چند ساعت پس از اینکه اتحادیه اروپا برای محصولات آمریکایی به ارزش 3/3 میلیارد دلار تعرفه اعمال کرد، رییس جمهور آمریکا توییت تهدیدآمیز خود در مورد واردات خودروهای اروپایی را منتشر کرد. در پی انتشار این خبر، سهام شرکت‌های فولکس واگن، دایملر و BMW در فرانکفورت کاهش یافت.

این موضع اخیر ترامپ جنگ تجاری جهانی را که اخیرا شامل حال چین هم شده، تشدید خواهد کرد. آمریکا اعلام کرده در اوایل ماه بعد، تعرفه 25 درصدی برای کالاهای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار اعمال می‌کند و چین هم وعده مقابله به مثل برای همین میزان واردات از آمریکا را داده است.

انجمن تجاری واشنگتن که عملیات BMW، دایملر و فولکس در آمریکا را پیگیری می‌کند، هشدار داده که افزایش تعرفه خودرو به مصرف‌کنندگان آسیب جدی می‌زند. همچنین بازار خودرو آمریکا که دومین سال رکود خود را می‌گذراند، با مشکل مواجه خواهد شد، چون در نتیجه افزایش تعرفه فولاد و آلومینیوم، هزینه ساخت خودروهای داخلی آمریکا بالا می‌رود.

به گفته رییس انجمن بین‌المللی معامله‌گران اتومبیل در آمریکا، «همه این مسائل به اضافه افزایش نرخ بهره، دستورالعملی برای یک فاجعه است.»

کد خبر 24771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =