روشن شدن موتور SME ها درگرو اصلاحات در حوزه صنعت

محمد حسین برخوردار: تحقق پیشنهاد وزیر امور خارجه را در گرو شفافیت سیاستهای دولت در قبال تولید و صادرات است و قبل از هر اقدامی باید اصلاحات زیرساختی در حوزه صنعت انجام شود.

 محمد جواد ظریف در جمع نمایندگان بخش خصوصیSME ها را موتور محرکه اقتصاد خواند و اذعان داشت کلید حل مشکل کشور، شرکت های کوچک و متوسط SME ها هستند و خاطرنشان کرد موتور محرکه اکثر کشورهای اروپایی شرکت های کوچک و متوسط هستند که می‌توانند جایگزین شرکت های بزرگ شوند محمد حسین برخوردار رئیس اسبق مجمع عالی واردات در گفتگو با اگزیم نیوز تحقق پیشنهاد وزیر امور خارجه را در گرو شفافیت سیاستهای دولت در قبال تولید و صادرات دانست و گفت: ضروری است قبل از هر اقدامی اصلاحات زیرساختی در حوزه صنعت انجام شود.

 برخوردار فرایند تعامل کارآمد شرکت های کوچک و متوسط با ابر شرکت ها را تشریح کرد و گفت: پویایی SME ها در گرو فعال بود شرکت های بزرگ و یا صادرات محور بودن آنهاست و ضروری است برای تحقق هر کدام از این گزینه ها سیاست های اقتصادی به طور جدی به سمت حمایت از تولید داخلی و صادرات گردش داشته باشد.

برخوردار افزود: شرکت های کوچک و متوسط به دلیل نیاز به سرمایه اولیه پایین جذابیت زیادی برای  فعالان اقتصادی داشته و از سوی دیگرظرفیت اشتغالزایی بالایی دارند؛ دولت با تحمل فشار مالی اندک و حمایت از این بنگاه ها، می تواند سهم بزرگی از مسئولیت اشتغال آفرینی خود را به این بنگاه ها واگذار کند

وی ساختار صنعت کشور را نیازمند به روز رسانی دانست و گفت: گریزی از همگام شدن با تکنولوژی روز دنیا نیست و از آنجایی که خطوط تولید ما عمق ندارند و اگر بنا باشد شرکت های کوچک و متوسط با شرکت های بزرگ در پروژه های بین المللی همکاری کنند لازم است فرایند به روزرسانی تجهیزات و خط تولید را در آنها به سرعت دنبال کرد.

محمدحسین برخوردار اذعان داشت: تکیه اصلی چرخه تولید در اقتصاد کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهایی که در سالهای اخیر رشد چشم گیری را تجربه کرده اند، بر محور بنگاه های کوچک و متوسط بوده و عملا پایه های اقتصادهای قدرتمند را SME ها تشکیل می دهند.

به گفته این فعال اقتصادی غالب کسب و کارهای اتحادیه اروپا را شرکت های کوچک و متوسط به راه انداخته اند و نه تنها تولید در داخل این کشورها، بلکه دستاوردهای صادراتی این کشورها نیز مدیون کارگاه های کوچک و خصوصی است.

به گزارش اگزیم نیوز بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، 92 درصد از واحدهای تولیدی فعال در کشور، صنایع کوچک هستند و  در برنامه بودجه 97 امکانات خوبی را برای این صنایع کوچک و متوسط از جمله مشوق های اقتصادی و غیره در نظر گرفته شد.

 اسفند ماه سال گذشته مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی  اعلام کرد تا 4 سال آینده 31500 واحد تولیدی را با فرمول تامین مالی، بازسازی و ایجاد بازار، به چرخه تولید خواهند گشت.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که صنایع کوچک و متوسط برای اقتصاد کشور از اهمیت به سزایی برخوردارند و نگاه حاکمیت باید در جهت توسعه این صنایع باشد.

 

کد خبر 24775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =