تبدیل منابع حاصل از فروش نفت وگاز به ثروت های ماندگار

مرتضی شهیدزاده: تبدیل منابع حاصل از فروش نفت وگاز به ثروت های ماندگار و فزاینده بین نسلی و تبدیل شدن به برترین و معتبرترین نهاد مالی توسعه‌ای در منطقه خاورمیانه، از مهم ترین اهداف آینده صندوق است.

به گزارش اگزیم نیوز  « مرتضی شهیدزاده، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی» در نشست مشترک صندوق توسعه ملی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد: بر اساس قوانین بالادستی و بند 16 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه ای کشور که در حکم اساسنامه صندوق توسعه ملی است ، تبدیل منابع حاصل از فروش نفت وگاز به ثروت های ماندگار و فزاینده بین نسلی و  تبدیل شدن به برترین و معتبرترین نهاد مالی توسعه‌ای در منطقه خاورمیانه، از مهم ترین اهداف آینده صندوق است.

 وی ضمن تاکید بر حمایت از تولید داخلی و صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور گفت: ارتقا جایگاه صندوق به عنوان یک نهاد مالی و اعتباری بین‌المللی، افزایش ضریب اصابت تسهیلات صندوق به طرح های توجیه پذیر اشتغالزا و صادرات محور و استفاده اهرمی از منابع صندوق برای جذب سرمایه گذاری خارجی در صدر اهداف صندوق قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی ضمن تشریح برنامه های صندوق  برای تحقق اهداف خود اظهار داشت:  تقویت نظارت بر اجرای الگوی مصرف بهینه منابع صندوق و تهیه بسته های تامین مالی متناسب با طرح های اولویت دار کشور با همکاری بانک های عامل و دستگاه های اجرایی در دستور کار صندوق توسعه ملی قرار دارد.

«غلامرضا تاجگردون»، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نقش و جایگاه صندوق توسعه ملی در اقتصاد کشور گفت: صندوق برای انجام صحیح برنامه ها و ماموریت های خود در داخل و خارج از کشور باید از چارچوب قانونی و حیطه اختیارات شفاف برخوردار باشد که این اصول در سیاست ابلاغی برنامه ششم توسعه توسط رهبر معظم انقلاب به صراحت بیان شده است .»

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی کمیسیون برنامه و بودجه به منظور بسترسازی و همراهی در جهت کمک به تحقق اهداف کلان صندوق با اولویت حمایت از توسعه اقتصادی، خواستار ارائه نسخه پیشنهادی صندوق برای تعادل بخشی در ارائه تسهیلات به مناطق مختلف کشور با تاکید بر بررسی دقیق توجیه پذیری اقتصادی طرح ها و بازگشت منابع صندوق شد. »

در این نشست، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، به خاطر اقدامات شجاعانه و تدابیر ویژه شهیدزاده  در مدیریت منابع صندوق و حمایت از طرحها و پروژه‌های مهم اقتصادی کشور با تقدیم لوحی از ایشان تقدیر و تشکر کرد.

 در ادامه این نشست سایر اعضای کمیسیون به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند و اعضای هیات عامل و مدیران صندوق توسعه ملی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، نکاتی را مطرح کردند.

نشست مشترک صندوق توسعه ملی و کمیسیون اقتصادی مجلس، هفته اول تیرماه در محل صندوق توسعه ملی به منظور امکان سنجی تحقق هدف تبدیل شدن این صندوق به برترین نهاد مالی و اعتباری توسعه ای در منطقه خاورمیانه برگزار شد.

منبع: صندوق توسعه ملی

 

 

کد خبر 24788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =