برگزاری «سمینار خروج آمریکا از برجام» اواخر تیرماه در تهران

مرجان فقیه نصیری: سمینار «خروج آمریکا از برجام» با مشارکت سازمان توسعه تجارت، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و موسسه حقوقی عدلا، اوخر تیرماه در تهران برگزار می شود

دکتر مرجان فقیه نصیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اگزیم نیوز از برگزاری سمیناری تحت عنوان «خروج آمریکا از برجام» با مشارکت سازمان توسعه تجارت، موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و موسسه حقوقی عدلا، اوخر تیرماه جاری خبر داد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، هدف از برگزاری این سمینار را پیش آگاهی به فعالان اقتصادی در مورد شرایط و موقعیت های اقتصادی کشور بعد از خروج امریکا از برجام عنوان کرد و گفت: به دلیل کاربردی بودن سمینار یاد شده، شرکت در این نشست می تواند به فعالان اقتصادی در مسیر تجارت و تبادلات اقتصادی ، کمک کند.

وی تصریح کرد با آغاز دوباره تحریم ها پس از خروج از برجام ضرورت بررسی موقعیت، شرایط و امکان های پیش روی فعالان اقتصادی بیش از گذشته احساس می شود، لذا این سمینار با همین هدف و ارائه راهکارهای عملی تلاش دارد سناریوهای پیش روی کشور را واکاوی و پاسخی در خور و قابل اتکا برای ابهامات و وضعیت پیش رو بیابد.

فقیه نصیری اذعان داشت: تدابیر مختلفی برای سناریوهای پیش روی کشور مطرح می شود و موسسه با همکاری سازمان توسعه و تجارت و موسسه حقوقی عدلا با در کنار هم قرار دادن اطلاعات و موقعیت های ممکن و همچنین شیوه برخورد با موانع پیش آمده،  اقدام به پیش‌بینی و آینده‌پژوهی می کند.

 وی بیان داشت: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی دارد در حوزه های مختلف صنعتی، در حوزه برنامه ریزی و تدوین برنامه های راهبردی، بعنوان سیاست ساز، زمینه عبور از چالش های اساسی را فراهم آورده و با شناسایی مشکلات راه حل های محتمل را به فعالان اقتصادی عرضه کند تا بعنوان حلقه واسط بین بخش پ|وهشی و حوزه عملیاتی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

به گزارش اگزیم نیوز اکنون که  منافع بلندمدت و مادی کشور در خطری اساسی قرار دارند لازم است جامعه ایران، علاوه بر حفظ آرامش،  وحدت و اعتدال با استفاده از روش های علمی و دقیق همه سعی خود را در عبور کم هزینه از برجام به کار گیرد

بی تردید اقتصاد اولویت قطعی و مطلق امروز ایران است. در حال‌حاضر گزینه‌های پیش‌روی اقتصاد ایران به‌شدت محدود شده و با وجود تمام پتانسیل‌ها، جهان بیرون از امکانات ما اطلاع درستی ندارد.  لازم است تلاش کنیم تا با ابزارهای موجود، مسیر امن عبور از موانع آمریکایی را شناسایی و خسارت این هجمه را به حداقل برسانیم.

کد خبر 24789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =