علاقه مندی ارمنستان برای سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان

علی اصغر زبردست: ارمنستان علاوه بر تمایل برای توسعه همکاریها در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، برای سرمایه گذاری در زمینه پروژه های دانش بنیان در همدان آمادگی و علاقه دارد.

علی اصغر زبردست در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز از تمایل ارمنستان برای سرمایه گذاری و همکاری در حوزه دانش بنیان در استان همدان خبر داد و گفت: طی برگزاری نشست مشترک بین فعالان اقتصادی ایران و ارمنستان با حضور سفیر این کشور، در همدان که صبح دیروز برگزار شد، علاوه بر ابراز تمایل دو طرف برای توسعه همکاریها در حوزه صادرات محصولات کشاورزی،  فعالان اقتصادی ارمنی برای سرمایه گذاری در زمینه پروژه های دانش بنیان در استان همدان اظهار آمادگی و علاقه کردند.

رئیس اتاق همدان گفت: اتاق بازرگانی همدان، با تعیین کشورهای هدف صادراتی و برگزاری نشست های مشترک با سفرای این کشورها سعی در عمق بخشیدن به تعاملات اقتصادی با این کشورها دارد؛ با توجه به روند صنعتی شدن در دنیا، ارمنستان گزینه مناسبی برای توسعه همکاریهای اقتصادی با ما بود و به این منظور  با در نظر گرفتن پتانسل های این استان در بخش های کشاورزی، ذخایر غنی معدنی و مواد شیمیایی، تنوع سنگهای تزیینی، گردشگری و دانش بنیان، با برگزاری نشست های مشترک با همکاری اتاق های بازرگانی در دو کشور تلاش داریم روند مبادلات تجاری دو کشور را بهبود ببخشیم.

زبردست  از برنامه ریزی ارمنستان برای برگزاری نشست تجاری با همکاری اتاق های بازرگانی این کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: سفیر ارمنستان طی بازدید از بخش های صنعتی و کشاورزی استان بر وجود زمینه های همکاری مشترک با ایران تاکید کرد و همچنین  آرتاشس تومانیان بر این باور است که در بخش گردشگری این ظرفیت وجود دارد که می تواند به ارتقا تراز تجاری دو کشور کمک کند.

  به گفته رئیس اتاق بازرگانی همدان،  این استان در بخش کشاورزی در تولید میوه و تره بار، سیر، سیب زمینی، گردو و کشمش، مبلمان و سفال دارای رتبه های برتر کشوری است و با توجه به اینکه کشور ارمنستان نیز در بخش تولیدات کشاورزی و سبزیجات فعال است می توان ارتباط دو کشور را در این حوزه نیز گسترش داده و محصولات را برای صادرات به اروپا آماده کرد.

وی با تاکید بر اینکه کشور ارمنستان یکی از کشورهای مهم در حوزه تحقق اهداف تجاری برای ماست، گفت: امیدواریم با حمایت های سفیر کشور ارمنستان بتوانیم در آینده ای نزدیک ارتباطات تجاری دو کشور را توسعه دهیم.

زبردست ارمنستان را معبری برای دستیابی به اروپا خواند و گفت: می توان از طریق توسعه تعاملات اقتصادی و بانکی با این کشور  بخشی از مسائل و موانع پیش روی کشور را برای توسعه مبادلات تجاری با اروپا حل کرد.

وی از اعلام آمادگی سیستم بانکی ارمنستان برای انتقال سود مبادلات تجاری خبر داد و گفت:  سفیر ارمنستان در نشست تجاری ایران و ارمنستان در همدان بر آمادگی سیستم بانکی کشورش برای  همکاری با ایران و فعالان اقتصادی تاکید کرد و این نوید را به فعالان اقتصادی داد که می توانند از طریق ارمنستان سود حاصل از مبادلات خود را به هر کجای دنیا که بخواهند انتقال دهند؛ همچنین سفیر ارمنستان به برقراری خط هوایی همدان – ارمنستان  اشاره کرد و مشترکات فرهنگی ایران و ارمنستان را پتانسیلی در دسترس برای توسعه گردشگری دانست.

رئیس اتاق همدان به  ظرفیت ارمنستان برای همکاری در زمینه تغییر بسته بندی، فرآوری و باز صادرات اشاره کرد و گفت: دولت نیز بر تقویت میادلات دو کشور نظر مثبت دارد و حمایت دولت از توسعه روابط دو کشور می تواند کمک بزرگی در مسیر توسعه همکاریها باشد.

زبردست از کشورهایی چون اوکراین، گرجستان و قزاقستان از دیگر بازارهای هدف همدان نام برد و گفت: پیرو بررسی های انجام شده و ظرفیت یابی در کشورهای هدف، اتاق همدان در تلاش است با دعوت از فعالان اقتصادی این کشورها زمینه های رشد و گسترش مبادلات را فراهم کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: به نظر می رسد ارمنستان  چندان تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار نگرفته و در راستای منافع دوجانبه، راهکارهایی را برای ادامه حضور فعالان اقتصادی کشور در ارمنستان اندیشیده باشد.

علی اصغر زبردست اظهار امیدواری کرد که برنامه های اتاق بازرگانی برای توسعه مبادلات دو کشور نتایج مطلوبی را در مبادلات تجاری دو جانبه در پی اشته باشد.

 

کد خبر 24810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =