واردات و قاچاق ۱۲۰ هزار تن لوازم ارایشی

صادقی نیارکی: بیش از ۱۸۰ هزار تن لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور مصرف می شود که بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تن آن در کشور تولید و مابقی آن از طریق قاچاق و واردات رسمی وارد می شوند

 

مهدی صادقی نیارکی؛ مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 90 درصد صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در دست بخش خصوصی است.

وي گفت: بیش از 95 درصد نیاز کشور در شوینده، آرایشی و بهداشتی تولید داخل است.

نیارکی افزود: مهم بخش تولید داخل زنجیره ارزشی آن است که از مواد اولیه تا تولید نهایی نیاز آن محصول در داخل تولید می شود.

وي گفت: از 650 هزار تن محصولات شوینده تولیدی داخل حدود 450 هزار تن برای نیاز داخلی و مابقی آن صادر می شود.

مدیرکل دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره میزان مصرف لوازم آرایشبی و بهداشتی در کشور گفت: بیش از 180 هزار تن لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور مصرف می شود که بین 50 تا 60 هزار تن آن در کشور تولید و مابقی آن از طریق قاچاق و واردات رسمی وارد می شوند.

وي افزود: ما نمی توانیم برخی از برند محصولات وارداتی را از کشور ممنوع کنیم چون برخی از آنها سالهاست در بین مشتریان توزیع می شود.

نیارکی گفت: سالانه حدود 385 میلیون دلار صادارت لوازم آرایشی و بهداشتی داریم.

امیرمحمد پرهام‌فر؛ مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف نیز درباره علت قاچاق محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: بیشتر محصولات قاچاق در بازار با کفیت پایین توزیع و با قیمت ارزان نسبت به مشابه واردات رسمی آن در بازار بفروش می رسد.

وي گفت: بخاطر هزینه بالای محصولات وارداتی مجاز و استقبال مردم از محصولات برند، کالاهای قاچاق در بازار با قیمت ارزان عرضه می شود.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالای هدف افزود: قاچاق لوازم آرایشی در مناطق آزاد بیشتر است و بخشی دیگر آن از طریق مسافری و مقداری هم ته لنجی وارد می شود.

وي درباره مبارزه با کالاهای قاچاق آرایشی گفت: بیش از 200 سایت و کانالی که در حوزه فروش کالاهای قاچاق فعالیت می کردند با همکاری پلیس فتا مسدود شد.

پرهام‌فر افزود: آمار 63 درصدی قاچاق لوازم آرایشی برای سال 95 است و آمار سال 96 درحال جمع بندی می باشد.

کد خبر 24815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =