ایران در آغاز راه صنعتی شدن

اسحاق جهانگیری: اشتغالزایی و مهار تورم، از دستاوردهای دولت در پنج سال اخیر بوده و با این وجود ما در آغاز مسیر صنعتی شدن قرار داریم.

 به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: اشتغالزایی و  مهار تورم   از مهمترین دستاوردهای دولت در پنج سال اخیر بوده  و با این وجود ما در آغاز مسیر صنعتی شدن قرار داریم.

جهانگیری از دغدغه های خود در مورد صنعت و معدن کشور سخن گفت و افزود: : همیشه به صنعت و معدن کشور به عنوان نقطه اتکا توسعه ایران فکر می‌ کنم و بر این باورم بار تحقق آرزوی ایرانی آباد و پیشرفته بر دوش فعالان اقتصادی و خصوصا فعالان بخش و معدن است.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای صنعتی، بخش خدمات سهم بیشتری نسبت به بخش صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی دارد گفت: ممکن است این سهم بیش از 70 درصد باشد، اما این سهم مربوط به خدماتی می شود که متکی به واحدهای تولیدی است. 

 به گفته معاون اول رئیس جمهور ما هنوز در ابتدای مسیر صنعتی شدن هستیم، دولت و صنعت گران و فعالان بنگاه‌ها نقش‌ها و رسالت‌هایی دارند و دولت باید به وظیفه خودش دقیق عمل کند؛ در دولت یازدهم دو سه مساله را در دستور کار قرار داده شد تا  بتوان فضای بین‌المللی برای فعالان اقتصادی را یک فضای پیش برنده کرد و به این منظور تیم دولت برای تحقق این مساله تجهیز شد

جهانگیری با اذعان به اینکه سیاست‌های پولی و بانکی دولت باید در فضای اقتصادی آرامش زا باشد گفت: دولت همه تلاش خود برای برقراری ثبات بر فضای اقتصادی کشور را به کار برد و به فضل الهی توفیقات خوبی به دست آمد و در سیاست خارجی بالاخره به برجام رسیدیم و ایران توانست در مذاکره نفس‌گیر 18 ماهه دولت یازدهم به یک توافق برسد و همه قبول کنند که بر مبنای این توافق با هم کار کنیم. 

معاون اول رئیس جمهور گفت: زمانی که یک شوک اقتصادی ایجاد می شود و درآمد مردم به شدت کاهش می‌یابد، یک دوره طولانی باید طی شود که درآمد مردم و قدرت خرید مردم به قبل از شوک اقتصادی برگردد، شوک اقتصادی که در سال 84 تا 92 صورت گرفته بود، به شدت قدرت خرید مردم را کاهش داده بود و در تلاش هستیم که مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر 24820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =