تأکید بر برجام به عنوان یک سند بین المللی

روحانی در دیدار با الن برسه رییس جمهور سوئیس با اشاره به این که بسترهای خوبی برای توسعه روابط دوجانبه بین ایران و سوئیس وجود دارد خواستار توسعه روابط و تعمیق و گسترش آن شد

رییس جمهور کشورمان شب گذشته در دیدار با الن برسه رییس جمهور سوئیس با اشاره به این که بسترهای خوبی برای توسعه روابط دوجانبه بین ایران و سوئیس وجود دارد خواستار توسعه روابط و تعمیق و گسترش آن شد. روحانی که برجام را یک توافق بین المللی و چندجانبه خواند خروج آمریکا از این توافق را نشانه عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود در عرصه بین المللی دانست.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت تبادل نظر و رایزنی‌های دو کشور در مسایل مهم منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر تنش در منطقه نبوده و سیاست ما همکاری و دوستی با همسایگان است.

"الن برسه" رئیس جمهور سوئیس نیز در این دیدار روابط تهران – برن را خوب و در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های علمی و اجرای پروژه‌های مشترک، رو به توسعه خواند.

رئیس جمهور سوئیس همچنین با تاکید بر حمایت کشورش از توافق برجام گفت: این توافق که پس از مذاکرات طولانی حاصل شده، به تایید شورای امنیت سازمان ملل نیز رسیده است و همه کشور‌ها باید برای حفظ آن تلاش کنند.

کد خبر 24837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =