رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق

ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق از افزایش ۱۳درصدی ارزش صادرات غیرنفتی ایران به عراق خبر داد

ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق از افزایش 13درصدی ارزش صادرات غیرنفتی ایران به عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهزاد روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: ارزش صادرات غیر نفتی ایران به عراق در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال همچنین سه درصد از نظر وزنی رشد نشان می دهد. 
وی افزود: سهم ایران در بازار عراق هم اکنون حدود 15درصد است.

بهزاد تاکید کرد: در سه ماهه نخست سال 97، صادرات غیرنفتی ایران سه میلیون و 750 هزار تن به ارزش بیش از یک میلیارد و 750 میلیون دلار بالغ شد که نسبت به سال گذشته یکصد و 30 هزار تن به ارزش دویست میلیون دلار افزایش نشان می دهد. 

وی گفت براین اساس عراق بعنوان پیشتازترین مقصد صادراتی کالاهای ایرانی به حساب می آید. 

رایزن بازرگانی ایران درعراق افزود: دراین دوره 110 رسته کالایی با بیش از یک هزار و 400 نوع محصول با برندهای مختلف از ایران به عراق صادر شده است.

بهزاد گفت: بیشترین کالاهای صادره طی این دوره شامل مصنوعات پلاستیکی، کالاهای صنعتی، محصولات زراعی، فراورده های لبنی، محصولات ساختمانی با اولویت کاشی و سرامیک، لوازم پاکیزگی و خانه داری، شیرینی و شکلات، رب گوجه فرنگی و قطعات خودرو بوده که 60 رسته را شامل شده و ارزش هر رسته بطور میانگین 20 میلیون دلار ارزیابی می شود.

وی افزود: در سه ماه اول سال جاری کمترین ارزش کالاهای صادراتی ایران به عراق با ارزش کمتر از یک هزار دلار، شامل اقلامی نظیر فراورده های آرایشی، برنج، زرشک، ادویه جات، قند و شکر، سرکه، عدس، چای سبز، نمک، کیف دستی و مجسمه های تزیینی بوده است.

رایزن بازرگانی ایران درعراق همچنین در خصوص اهمیت عراق در توسعه بازار و مشارکت موثر بنگاه های اقتصادی گفت: در سال جاری بیش از نیمی از کل صادرات ایران به کشورهای مختلف معطوف به چین، امارات و عراق بوده است.
حجم تبادل تجاری ایران و عراق در حال حاضر بیش از 13 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال است. 

کد خبر 24842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =