احیای ۲۰۱ واحد تولیدی تعطیل شده در ۳ ماه

صادق نجفی: با اقدام های انجام شده توسط دولت، طی سه ماه گذشته ۲۰۱ واحد صنعتی تعطیل شده در کشور به طور مجدد راه اندازی شد

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با اقدام های انجام شده توسط دولت، طی سه ماه گذشته 201 واحد صنعتی تعطیل شده در کشور به طور مجدد راه اندازی شد.

صادق نجفی در بیست و سومین همایش گرامیداشت صنعت و معدن در اصفهان افزود با بیان اینکه حدود 84 هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور وجود دارد، بیان کرد: گفته می شود 48 درصد آنها به طور کامل فعال نیست اما وزارت صنعت، معدن و تجارت تا آخر تیر امسال تعداد دقیق این واحدها را اعلام خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز به کار برخی واحدهای صنعتی بزرگ در کشور، خاطرنشان کرد: به زودی یک واحد تولیدی پارچه مبلی با ظرفیت 2.5 میلیون تُن تولید راه اندازی می شود در حالیکه ما پیش از این سالانه 4.5 میلیون پارچه مبلی وارد کشور می کردیم.

نجفی همچنین به راه اندازی سامانه بازار ثانویه ارز از روز چهارشنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این سامانه حرکت خوبی در جهت کنترل این بازار است و شاهد بودیم که نرخ ارز روند کاهشی به خود گرفت.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از کشورها از جمله اروپایی ها با ما همکاری می کنند، تصریح کرد: در زمان حاضر حدود 150 شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی همکاری دارند و قراردادهای خوبی نیز به تازگی با شرکت های آلمانی منعقد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تشکیل ستاد ویژه برای بررسی، پیگیری و برطرف شدن مشکلات واحدهای صنعتی در استان های کشور را ضروری دانست و افزود: لازم است این ستاد در استان اصفهان تشکیل شود.

نجفی افزود: این ستاد باید مسائل ارزی، کنترلی، تامین مواد اولیه و مالی مربوط به واحدهای تولیدی مشکل دار را بررسی و تدابیر ویژه ای برای رفع مشکلات این واحدها در کوتاهترین زمان اتخاذ کند.

وی به تلاش های سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی پرداخت و گفت: تشکیل ستاد حمایت از تولید و خروج بنگاه ها از رکود ، تلاش در جلوگیری از ورشکستگی صنایع و تامین نقدینگی و مواد اولیه و راه اندازی کلینیک های صنعت با هدف ارتقای بهره وری از جمله این اقدامات خواهد بود.

وی راه اندازی شهرک های تخصصی را از جمله اقدام های خوب برای توسعه صنایع استان ها دانست و افزود: اصفهان نیز ظرفیت راه اندازی شهر صنعتی را دارد و می توان آن را تا سه سال آینده ایجاد کرد.

منبع: شاتا

کد خبر 24921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =