ضوابط چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی

ضوابط و چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد

به گزارش اگزیم نیوز مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه ضوابط چگونگی برگشت ارز حاصل از صادرات کالاهای غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور را به گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

بر این اساس هیئت وزیران مورخ 4 تیر ماه 97 مصوب کرده بود، تمام صادر کنندگان به غیر از صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی،‌ پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی که فهرست آنها توسط وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام شده است، می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به نرخ رسمی به واردات کالاهای گروه 3 اختصاص دهند و حق استفاده از گواهی صادراتی را در بازار بورس با نرخ رقابتی به واردکنندگان این گروه از کالاها واگذار کنند.

بر اساس این ابلاغیه کلیه صادرکنندگان به غیر از صادرکنندگان فراورده های نفتی، پتروشیمی، محصولات فولادی و فلزات رنگی که فهرست آنها در تاریخ 13 خرداد 97 توسط وزارت ضصنعت، معدن و تجارت اعلام شده می توانند ارز حاصل از صادرات خود را به قیمت رسمی به واردات گروه 3 که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده اختصاص دهند و حق استفاده از گواهی صادراتی را در بازار بورس با نرخ رقابتی به واردکنندگان این گروه از کالاها واگذار کنند.

تبصره این بند می افزاید: نحوه فروش ارز حاصل از صادرات این قبیل از کالاها و واگذاری گواهی های صادراتی آنها به موجب دستورالعملی است که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار  و با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان وقت اداری 6 تیر 97 ابلاغ خواهد شد.

بند دوم این ابلاغیه می افزاید: درآمد حاصل از فروش گواهی های صادراتی این دسته از صادرکنندگان که به مصرف واردات کالاهای گروه 3 می رسد مشمول معافیت از مالیات درامدهای حاصل از صادرات خواهد بود.

همچنین هزینه خرید و فروش گواهی های صادراتی توسط واردکنندگان و صادرکنندگان در بازار بورس به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی خواهد بود.

در بند پایانی این ابلاغیه آمده ارز مورد نیاز کالاهای تولیدی صادراتی از محل درآمد ارزی حاصل از صادرات همان کالاها تأمین خواهد شد.

کد خبر 24924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =