تولیدکنندگان پاکستانی خواستار اصلاح تعرفه سیمان ایران شدند

انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان در اعتراض به قاچاق سیمان از ایران به این کشور اصلاح تعرفه های گمرکی سیمان وارداتی از ایران را خواستار شدند

انجمن تولیدکنندگان سیمان پاکستان در اعتراض به قاچاق سیمان از ایران به این کشور اصلاح تعرفه های گمرکی سیمان وارداتی از ایران را خواستار شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه 'نیشن' پاکستان، انجمن تولید کنندگان سیمان پاکستان از دولت این کشور خواسته است، به منظور حمایت از صنعت سیمان این کشور، تعرفه های گمرکی بر واردات سیمان از ایران را افزایش دهد.

این انجمن همچنین از دولت خواسته مالیات بر تولید سیمان در داخل کشور را کاهش دهد.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان سیمان در پاکستان با هشدار به دولت درباره روند رو به افزایش قاچاق سیمان به کشور گفت:سیمان های خارجی در بازار پاکستان به وفور دیده می شود و این نشان می دهد که قاچاقچیان به اقدام غیر قانونی خود ادامه می دهند.

وی همچنین از نبود مکانسیم کنترل بر واردات سیمان به صورت غیر قانونی انتقاد کرد و گفت:دولت هیچ عملی برای کاهش قاچاق سیمان به داخل کشور نمی کند.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان سیمان در پاکستان همچنین با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت نفت کوره و زغال سنگ باعث افزایش هزینه تولید سیمان شده است، گفت:دولت نباید با ایجاد موانع در مسیر تولیدات سیمان در داخل راه رشد و پیشرفت کشور را بگیرد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از صنعت رو به رشد سیمان گفت:در صورت حمایت های دولت سیمان تولید شده در پاکستان با وجود تعرفه های سنگین از سوی دولت هند می تواند جایگاه مناسبی در بازار هند پیدا کند.

این فعال اقتصادی پاکستان در ادامه گفت:صنعت سیمان در پاکستان ضمن استفاده از فنآوری جدید توانسته است تولیدات باکیفیت روانه بازار کند.

وی با اشاره به تقاضاهای زیادی سیمان در بازارهای داخلی و خارجی گفت : صنعت سیمان پاکستان در صورت توجه دولت و رفع موانع پیش رو می تواند بیش از پیش مسیر پیشرفت را طی کند.

به گزارش ایرنا مصرف سیمان جهان در سال ۲۰۱۲ برابر با ۳.۷ میلیارد تن (۹۷ درصد تولید سیمان جهان) سال ۲۰۱۳ معادل چهار میلیارد تن (۹۸ درصد تولید سیمان جهان) و در سال ۲۰۱۴ معادل ۴.۳ میلیارد تن (۱۰۳ درصد تولید سیمان جهان) بوده است.

مروری بر ۱۰۰ شرکت برتر این حوزه گویای آن است که چهار گروه ایرانی رتبه‌های ۶۰، ۶۲، ۶۴ و ۷۵ این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

طی سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۵ ظرفیت سیمان ایران با ۱۵۶ درصد رشد از ۳۲.۶ میلیون تن به ۸۳.۵ میلیون تن در سال رسید.

همچنین براساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ محصولات کانی غیرفلزی به عنوان اولویت سوم با محوریت صنایع سیمان و کاشی سرامیک در بین ۱۲ اولویت صنعتی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

با در نظر گرفتن آخرین پیش‌ بینی‌های انجام شده در خصوص نرخ رشد ۴.۹ درصدی مصرف سیمان تا سال ۲۰۱۸ یا به عبارت دیگر افزایش سرانه مصرف جهانی از ۵۳۹ به ۶۴۰ کیلوگرم کسب جایگاه سوم جهان با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲۰ میلیون تن و رتبه اول در صادرات جهانی و ظرفیت تولید در منطقه برای صنعت سیمان ترسیم شده است.

کد خبر 24930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =