ضرورت حفظ جایگاه مهم ایران در جاده ابریشم

اکنون که دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده است، ما قصد داریم جاده تاریخی ابریشم را زنده کنیم و ایران حلقه مهمی در این مسیر است

 به گزارش اگزیم نیوز سفیر چین در تهران اختلافات موجود در زمینه توافق هسته ای برجام باید از طریق مذاکره- نه فشار- قابل رفع دانست و گفت: پس از خروج آمریکا از برجام علی رغم پایبندی ایران به همه تعهدات خود، دیگر امضاکنندگان این توافق نشان دادند از برجام پشتیبانی می کنند.

پانگ سن که در نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری که عصردیروز ۲۵ تیرماه در تهران برگزار شد، یادآور شد: توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

وی یادآور شد: ترامپ، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.

پانگ اذعان داشت: با این وجود کمیسیون مشترک برجام در پایان نخستین نشست وزیران امورخارجه کشورهای طرف قرارداد، که پانزدهم تیرماه در وین اتریش برگزار شد، با صدور بیانیه ای بر حفظ ، ارتقا و گسترش بیشتر روابط اقتصادی با ایران تاکید کردند.

سفیر چین  با اعلام موضع کشورش در قبال ایران گفت: چین به روشنی اعلام کرده است از این معاهده (برجام) پشتیبانی می کند و در مورد آن درکی مشترک دارد و ابراز امیدواری کرد همه امضاکنندگان این معاهده بین الملللی با حسن نیت به تعهدات خود پاییند باشند.

پانگ ایران را حلقه مهم جاده ابریشم خواند و گفت: سابقه روابط ایران و چین به هزاران سال پیش و هنگام استفاده از مسیر جاده ابریشم برمی گردد؛ جاده ابریشم فقط یک جاده نیست بلکه یک مسیر تبادل فرهنگی، مذهبی و تمدنی بوده است. 

وی افزود: اکنون که دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده است، ما قصد داریم جاده تاریخی ابریشم را زنده کنیم و ایران حلقه مهمی در این مسیر است.

وی ملت ایران را شجاع و با استقامت خواند و اظهار داشت: معتقدیم  ایران با همبستگی می تواند به همه مشکلات فایق آید.
 به گزارش اگزیم نیوز نشست هم اندیشی نمایندگان خارجی مقیم ایران و فعالان تجاری عصر امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر امورخارجه، نمایندگان بخش خصوصی و سفیران و کارگزاران خارجی بیست و پنجم تیرماه در تهران برگزار شد. 

 

کد خبر 24933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =