بزنگاه اجرای قانون مالیات بر درآمدهای غیر مترقبه

محمدرضا نجفی منش: موقعیت را برای اجرای مالیات بر قانون درآمدهای غیر مترقبه مناسب بوده و فرصت خوبی است که مطابق با قانون مالیات بر درآمدهای غیر مترقبه، از افرادی که درآمدهای غیرمتعارف، جهشی و پیش بینی نشده دارند، ۸۵ درصد مالیات اخذ شود.

در پی اعلام نظر صریح سفرای چند کشور مهم خارجی در تهران طی هفته گذشته، مبنی بر تمایل به حفظ تعامل اقتصادی با ایران و تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در توسعه مبادلات تجاری پس ازآغاز تحریم های آمریکا ، محمدرضا نجفی منش در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز بر همدلی بخش خصوصی و دولت در اینباره  تاکید کرد و گفت: ما در زمان جنگ  ویا اوایل انقلاب به دلیل حضورخالصانه آحاد جامعه کارهای بزرگی را به سرانجام مطلوب رساندیم؛ عبور سلامت از وضعیت فعلی اقتصاد نیز نیازمند وحدت نظر و همدلی تک تک مردم است همانطور که در کشورهایی مانند کره و ژاپن حمایت  و همدلی مردم در اجرای تصمیمات کلان دولتهای مطبوع، نتایج خارق العاده و درخشانی را به دنبال داشت.

 وی موقعیت را برای اجرای مالیات بر قانون درآمدهای غیر مترقبه مناسب ارزیابی کرد و گفت: فرصت خوبی است که مطابق با قانون مالیات بر درآمدهای غیر مترقبه، از افرادی که درآمدهای غیرمتعارف، جهشی و پیش بینی نشده دارند، 85 درصد مالیات اخذ شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان، بستر را برای اجرای قانون مالیات بر درآمدهای غبر مترقبه، فراهم و اماده ارزیابی کرد و بیان داشت: این فرایند قانونی علاوه بر کنترل فعالیت های سودجویانه می تواند منتج به درآمدهای مالیاتی جدیدی شده و از سوی دیگر فشار را از روی واحد های تولیدی ما برخواهد داشت.

عضو هیأت مدیره‌ی انجمن قطعه سازان ایران با تقبیح ذهنیت منفعت طلبانه ای که در سالهای اخیر در جامعه شکل گرفته، به دو نکته مهم اشاره کرد و افزود: وقت آن است اولا افکار عمومی از طریق رسانه ها متوجه این خطر شوند که سوراخ شدن کشتی کشور به ضرر همه مردم است و دوما ازمراجع قانونی در خواست شود به طور جدی با افراد فرصت طلب و سواستفاده چی برخورد کند.

نجفی منش اذعان داشت: اگر دولت به بخش خصوصی میدان داده و فضا را برای حضور پرقدرت آن فراهم کند، این بخش می تواند بصورت مویرگی با طرف خارجی خود ارتباط گرفته  مشکلات  و موانع پیش آمده را حل و فصل کند.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در ادامه به اهمیت مدیریت واردات بعنوان سیاستی حساس در شرایط فعلی پرداخت و گفت: دقت در اینکه در این شرایط چه کالایی را وارد می کنیم و آیا حقیقتا کالای مذبور را نمی توان در داخل درست کرد، حیاتی است؛ باید قبل از صدور هر مجوزی به این سوالات پاسخ داد که آیا امکان جایگزین کردن این کالاها و یا ساخت آنها در داخل وجود ندارد؟

رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان ظرفیت استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان را برای تولید کالای مورد نیاز صنایع و نیز کاهش نیاز ارزی قابل توجه خواند و گفت: بیش از 2500 شرکت دانش بنیان وجود دارد که می تواند در صورت حمایت جدی دولت، بسیاری از قطعاتی که در حال حاضر از طریق واردات   تامین می شوند را طراحی کرده و به مرحله ساخت برساند و جلو خروج ارز از کشوررا بگیرد.

وی پرهیز را تصمیمات خلق الساعه و بدون پشتوانه فکری را در حوزه های مختلف مورد نقد فرار داد و گقت: نباید کاری کنیم که در دنیا انگشت نما شویم؛ اکنون زمان آن رسیده است که همه تلاش خود را به کار ببندیم تا وجهه مناسب و قابل اعتمادی را از همه جهات از خود ارائه دهیم تا خدشه ای بر وجهه بین المللی کشور وارد نشود.

 

  

 

 

 

 

 

کد خبر 24952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =