کفه سنگین ایران در جنگ اقتصادی آمریکا

آمریکا به اهدافی که در موضوع جنگ اقتصادی علیه ایران دارد دست نخواهد یافت هرچند اقتصاد ایران در این مسیر به اندازه ای تضعیف خواهد شد

پایگاه خبری و تحلیلی آمریکایی The Nation در گزارشی به بررسی این سوال پرداخته است که در جنگ اقتصادی که آمریکا علیه ایران راه انداخته، آیا ایران به اندازه ای که آمریکا انتظار دارد آسیب می بیند و یا آمریکا به اهدافی که دارد خواهد رسید؟ این گزارش در نهایت به این نتیجه می رسد که هرچند این موضوع اثاری را بر اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت اما واشنگتن نخواهد توانست نتایج مدنظر خود را از جنگ اقتصادی علیه تهران تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی اگزیم نیوز به نقل از این پایگاه آمریکایی، ترامپ تهران را به اقداماتی تهدید کرده که مشابه آن در طول تاریخ کمتر اتفاق افتاده باشد. این اظهارات ترامپ بعد از سخنان رییس جمهور ایران که جنگ با ایران را مادر همه جنگها و صلح با ایران را مادر صلح ها خوانده بود مطرح شده اما آنطور که The Nation نوشته باید گفت سخنان روحانی به هیچ وجه سخنانی غیرمعمول نیست.

بر اساس اظهارات این وبسایت آمریکایی ترامپ اقداماتی را برای همگرایی بین همه دنیا برای مخالفت با ایران به راه انداخته و در حال یک مبارزه و فشار حداکثری علیه تهران است تا عمدتا از طریق یک جنگ مالی و اقتصادی بتواند مشکلاتی را برای ایران ایجاد کند و همین موضوعات باعث شده تا ایران عزم خود را برای مقابله با تحریم های جدید جزم کرده و واکنش های معمولی را در برابر سخنان ترامپ و مایک پمپئو از خود نشان دهد.

این گزارش در ادامه می افزاید با این حال اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده از جمله حملاتی که اخیرا به نفتکش های عربستانی صورت گرفته وضعیت را بغرنج تر کرده است هرچند ترامپ برای تحمیل یک جنگ جدید به اقتصاد آمریکا انتخاب نشده و این موضوع می تواند برای وی یک نقطه ضعف محسوب شود با این حال اگر او احساس کند این اقدام برای بقای سیاسی وی لازم است ممکن است به آن تن دهد.

با این حال در حال حاضر بیشتر به نظر می رسد دو طرف در حال یک جنگ لفظی هستند. با این حال هفته گذشته ترامپ حتی پیشنهاد کرد حاضر است با تهران یک معامله جدید کند که این موضوع نشان می دهد راه برای مذاکره هنوز باز است.

The Nation در ادامه می نویسد سیاست های ترامپ شاید به تضعیف اقتصاد ایران بینجامد اما مطمئنا ترامپ و متحدانش به آن اهدافی که مد نظر خود دارند دست نخواهند یافت.

جنگ های مالی و روانی قادر نخواهند بود اهداف ترامپ را تأمین کنند و تهران استراتژی مشخصی در قبال تحریم های جدید و وضعیت فعلی خواهد داشت.

کد خبر 24994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =