رکود اروپا در بحبوحه نگرانی‌های تجاری جهان

آمارهای رسمی حاکی از آن هستند که روند صعودی رشد اقتصادی اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ متوقف شده است

به گزارش خبرگزاری اسوشیتد پرس، آمارهای رسمی حاکی از آن هستند که روند صعودی رشد اقتصادی اروپا در سه ماهه دوم سال 2018 متوقف شده است.

رشد در 19 کشور حوزه یورو به ۰.۳ درصد کاهش یافته که ضعیف‌تر از انتظار بازار است و نسبت به رقم ۰.۴ درصدی سه ماهه نخست، کاهش نشان می‌دهد.

نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های تعرفه‌ای جدید و رکود تجاری جهانی، بر چشم‌انداز اقتصادی اروپا که به شدت به تجارت وابسته است، سایه افکنده است.

البته با وجود این رکود، رشد اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است. همچنین ارقام آژانس آماری اتحادیه اروپا (Eurostat) نشان می‌دهد بیکاری در ماه ژوئن ۸.۳ درصد بوده و تغییری نکرده است.

نظرسنجی‌هایی که اخیرا از اطمینان تجاری صورت گرفته، نشان می‌دهد رهبران کسب‌وکار نگران اثر افزایش تعرفه‌ واردات برخی کالاها از سوی آمریکا هستند.

کاهش رشد اقتصادی آنقدر زیاد نبوده که بانک مرکزی اروپا پیشبرد طرح‌های پولی محرک خود در قالب خرید اوراق قرضه و پایین نگه داشتن نرخ بهره را متوقف کند. بانک مرکزی اروپا می‌گوید خرید اوراق را که به ارزان نگه داشتن اعتبارات کمک می‌کند تا پایان امسال متوقف می‌کند و پس از تابستان 2019 نرخ‌های بهره را بالا می‌برد.

کد خبر 25025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =