فرصت طلبی ژاپن از جنگ تجاری چین

چین رتبه دوم خود را در بازار سهام جهان به ژاپن واگذار کرد

به گزارش Business Standard، چین رتبه دوم خود را در بازار سهام جهان از دست داد.

بعد از رکود روز پنجشنبه، بر اساس داده‌هایی که بلومبرگ جمع‌آوری کرده، ارزش سهام در چین به ۶.۰۹ تریلیون دلار رسید که در ژاپن این رقم ۶.۱۷ تریلیون دلار گزارش شد. آمریکا بزرگ‌ترین بازار سهام دنیا را در اختیار دارد که ارزش آن به بیش از 31 تریلیون دلار می‌رسد.

بازار سهام چین در اواخر سال 2014 از ژاپن پیشی گرفت و در ژوئن 2015 به بیشترین ارزش خود معادل 10 تریلیون دلار رسید. اما امسال ارزش سهام و ارز چین به دلیل افزایش تنش تجاری با آمریکا، کمپین دولتی کاهش بدهی و رکود اقتصادی، سقوط کرده است.

کارشناسان می‌گویند واگذاری جایگاه دوم بزرگ‌ترین بازار سهام دنیا به ژاپن، آسیبی است که به دلیل جنگ تجاری متوجه چین شده است. پیش‌بینی می‌شود در چند ماه آینده بازار سهام چین در همین سطوح پایین پیش برود و تنها با یک تجمع سرمایه کلی می‌تواند جایگاه از دست رفته خود را بازیابد.

این‌ اتفاق‌ها در حالی است که چینی‌ها در همان روز پنجشنبه اعلام کردند بالا گرفتن تنش‌های تجاری و مقاومت آمریکا برای افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی اثری جز ناامید کردن دنیا ندارد و این کشور برای دفاع از منافع خود، تجارت آزاد و نظم بین‌المللی، مقابله به مثل را ادامه خواهد داد. 

 

کد خبر 25027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =