کاهش توقف سرمایه تجار با عملکرد مناسب گمرک

دستورالعمل‌های ترخیص کالا از گمرک‌ها،­ دستورالعمل‌های تصحیحی است و ­به ویژه دستورالعمل هایی که درباره بهبود فضای کسب وکار و رفع موانع تولید است قوانین و آیین‌نامه‌های جدیدی ابلاغ شده است

رئیس فدراسیون واردات ایران گفت: دستورالعمل‌های ترخیص کالا از گمرک‌ها،­ دستورالعمل‌های تصحیحی است و ­به ویژه دستورالعمل هایی که درباره بهبود فضای کسب وکار و رفع موانع تولید است قوانین و آیین‌نامه‌های جدیدی ابلاغ شده است. 

فرهاد احتشام زاده­ با بیان اینکه پس از ثبت سفارش کالا، مرحله تامین ارز به فرآیند تجارت افزوده شده است، اظهار داشت: گمرک در روند واردات،​ پنجره واحد را راه‌اندازی کرده است. اکنون در فرآیند واردات بهترین حلقه‌ای که به ­نحو احسن کار خود را انجام داده است و از سازمان‌های موازی خود جلوتر عمل می‌کند، گمرک‌های کشور است.

وی­ افزود:‌ به تازگی وزارت صنایع سامانه راه‌اندازی جامع تجارت را مطرح کرده است که در تلاش است تاحدودی در تسریع روند واردات نقش ایفا ‌کند اما پنجره واحد سازمان گمرک پیش از آن خیلی خوب شکل گرفته بود. راه‌اندازی پنجره واحد بین‌المللی نیز کمک زیادی به فرآیند واردات خواهد داشت و هزینه واردات را کاهش می‌دهد و فرصت‌‌سوزی‌ها را از بین می‌برد.

احتشام زاده با بیان اینکه واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی یکی از مهمترین بخش‌های کالایی وارداتی به کشور است، تصریح کرد: هر چه تعداد مستندات لازم و زمان‌بری ترخیص کالا کاهش یابد، میزان خواب سرمایه در گمرک‌ها کاهش می‌یابد و به جرات می‌توان گفت که گمرک در مقایسه با سازمان‌های موازی خود همیشه پیشرو بوده است.

کد خبر 25056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =