۳۴۰ میلیون دلار صادرات توسط ۴۴ شرکت صادراتی لرستانی در سال ۹۶

به گفته رئیس ااتاق بازرگانی لرستان ۴۴ شرکت صادراتی در استان لرستان توانسته اند در سال گذشته ۳۴۰ میلیون دلار صادرات غیر نفتی انجام دهند و مطابق آمار گمرک ۲۲۹۱ تن کالا در سال ۹۶ از استان لرستان صادر شده که از متوسط صادرات کشور بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز حسین سلاحورزی در نشست شورای گفتگو  که روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، ضمن اعلام آمار صادراتی این استان در سال 96 گفت: 44 شرکت صادراتی در استان لرستان توانسته اند در سال گذشته 340 میلیون دلار صادرات غیر نفتی انجام دهند و  مطابق آمار گمرک ۲۲۹۱ تن کالا در سال ۹۶ از استان لرستان صادر شده که از  متوسط صادراتکشور بیشتر است.

 وی افزود: برنامه های مدون و منسجم برای توسعه صادرات استان پیش‌بینی شده است که نیازمند به حمایت است.

 سلاحورزی با اشاره به روند افزایشی صادرات غیر نفتی در استان لرستان طی سالهای گذشته، گفت: با توجه به تداوم روند رشد صادرات غیر نفتی در این استان، شرکت مدیریت صادرات برای کمک هر چه بیشتر به بازرگانان و تولیدکنندگان استان تاسیس شد که البته این شرکت هنوز جوان بوده و نیاز به حمایت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری، برنامه های منسجمی برای این توسعه ساختار صادراتی و جذب سرمایه گذاری در این بخش ها در دستور کار قرار دارد.

رییس اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در نشست قبلی شورای گفتگو، گفت: در جلسه گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با ریاست معاونت اقتصادی رییس جمهور برگزار شد، سه کارگروه تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد و خوشبختانه تصمیمات خوبی در این کارگروه‌ها گرفته شده و دستگاه‌های استانی پیگیر این مصوبات هستند.

وی ادامه داد: تا هفته آینده جلسه پیگیری مصوبات سفر در دفتر معاون اقتصادی رییس جمهور به این استان تشکیل می‌شود.

سلاحورزی  اظهار امیدواری کرد روند رشد صادرات استان لرستان ادامه داشته باشد وی گفت: برنامه ریزی های لازم برای توسعه صادرات در بخش های دارای پتانسیل صادراتی این استان انجام شده  و امیدواریم در مراحل اجرا با حمایت و عزم جدی  بتوانیم شاهد موفقیت در این عرصه باشیم.

 

کد خبر 25065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =