صنایع کوچک به دنبال ثبات اقتصادی

شافعی: یکی از لازمه های رشد صنایع کوچک و متوسط ایجاد ثبات در اقتصاد کلان است که باید از طریق حاکمیت فراهم شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: یکی از لازمه های رشد صنایع کوچک و متوسط ایجاد ثبات در اقتصاد کلان است که باید از طریق حاکمیت فراهم شود.

غلامحسین شافعی امروز در مراسم روز حمایت از صنایع کوچک و افتتاح بزرگترین نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک ایران افزود: ​اگر اقتصاد قابل پیش بینی نباشد و ورود به فعالیت های اقتصادی با خطر مواجه باشد فعالان اقتصادی به سمت کارهای غیر مولد خواهند رفت.

وی گفت: توسعه صادرات و ورود به بازارهای جهانی تنها راه توسعه کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: ما باید راهبرد منسجمی برای توسعه صنعتی در صنایع کوچک و متوسط داشته باشیم و در این توسعه به اولویت بندی صنایع توجه کنیم.

شافعی با بیان اینکه برخی فشارهای محلی باعث شده که صنایع در محل هایی که توجیه اقتصادی ندارد مستقر شود گفت: مکان یابی در توسعه صنعتی باید با نگاه آمایش سرزمینی باشد.

وی افزود: همچنین باید در توسعه صنعتی ظرفیت سنجی انجام شود و در بازار رقابتی تکثر و تعداد زیادی بانگاه های موازی ممکن است مفید نباشد.

بنابراین گزارش اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس نیز به نقش صنایع کوچک در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: باید برای سود های بانکی و مسئله ارز برای حمایت از صنایع کوچک چاره اندیشی شود.

وی افزود: در مسئله زیر ساخت شهرک های صنعتی نیز با مشکل کمبود برق و آب مواجه هستیم که باید چاره اندیشی شود.

کد خبر 25080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =