افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی در ۴ ماهه امسال

خسروتاج از افزایش ۱۴.۷ درصدی کل صادرات غیرنفتی کشور در ۴ ماهه امسال خبر داد

رئیس سازمان توسعه تجارت از افزایش ۱۴.۷ درصدی کل صادرات غیرنفتی کشور در ۴ ماهه امسال خبر داد.

مجتبی خسروتاج امروز در نشست خبری گفت: در بخش صنعتی و معدنی ارزش صادرات ۹.۸ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی گفت: در این بخش در حوزه خودرو و نیرومحرکه میزان صادرات از ۲۹ میلیون دلار به ۱۹۶ میلیون دلار رسیده است که ۵۷۱ درصد بیشترین رشد را داشته است. 

رییس سازمان توسعه تجارت افزود: در بخش نساجی پوشاک و کیف و کفش و فرش صادرات 495 میلیون دلاری صادرات داشتیم که ۴۳ درصد رشد داشته است. 

وی  با اشاره به این که در اقلام معدنی فلزی بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۳۵ درصد رشد را نشان می دهد افزود: در اقلام غیر فلزی معدنی نیز با ۵۲۳ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۱۰ درصد رشد کرده است. 

خسروتاج گفت: در حوزه کشاورزی صادرات ما ۱.۹ میلیارد دلار بوده که ۲۱ درصد رشد داشته است. 

وی با اشاره به افزایش صادرات زعفران گفت: در بخش های گل و گیاه ۱۶۷ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۵۲ درصد رشد را نشان می‌دهد و در حوزه میوه و تره بار نیز ۹۴ درصد رشد صادرات را داشته‌ایم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: ۲۰ کشور ۱۴ میلیارد دلار صادرات ما را به خود اختصاص داده اند که ۹۱ درصد بازار صادراتی کشور است و در ۴ ماهه امسال ۱۴ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: کشورهای چین امارات عراق افغانستان کره هند ترکیه پاکستان تایلند و عمان کشورهای اول صادراتی ما هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان واردات ما از ۲۰ کشور نخست ۱۳.۷ میلیارد دلار در چهار ماهه امسال بوده است که از نظر ارزشی دو و نیم درصد کاهش داشته است.

وی گفت: صادرات ما به کشورهای همسایه 8 و سه دهم میلیارد دلار بوده که ۳۴ درصد رشد را نشان می دهد.

کد خبر 25102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =