تمهیداتی برای هدایت محصولات پتروشیمی به تولید

در نشست هم اندیشی وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت با نمایندگانی از تشکل های بخش خصوصی صنعت و پتروشیمی بر اتخاذ راهکارهای لازم برای ساماندهی نحوه عرضه مواد پتروشیمی به تولیدکنندگان با محوریت عدم افزایش قیمت محصولات مورد نیاز مردم تاکید شد

در نشست هم اندیشی وزرای صنعت، معدن و تجارت و نفت با نمایندگانی از تشکل های بخش خصوصی صنعت و پتروشیمی بر اتخاذ راهکارهای لازم برای ساماندهی نحوه عرضه مواد پتروشیمی به تولیدکنندگان با محوریت عدم افزایش قیمت محصولات مورد نیاز مردم تاکید شد.

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری در این نشست با اشاره به اهمیت پتروشیمی در تولید و سهم بالای این صنعت در صادرات غیر نفتی اظهار داشت: کشور بدلیل بهره مندی از منابع انرژی تولید به طور طبیعی سود می برد. اما منابع انرژی باید به عنوان مزیت پایدار با قیمت های مناسب در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار بگیرد و این مزیت طبیعی در بارور شدن اقتصاد ملی به کار آید.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: به عبارت دیگر این مزیت و سود باید از ابتدا تا انتهای فرایند تولید به صورت منصفانه بین همه تقسیم شود تا مصرف کننده نهایی که مردم هستند، بتوانند از این مزیت هم بهره مند شوند و چنین شرایطی مورد تایید نظام هست.

وی در ادامه با اشاره به نوسات قیمت محصولات داخلی تصریح کرد: امروز نرخ ارز بدلیل عوامل بیرونی دستخوش تغییر قرار گرفته است و نیاز به تنظیم بخشی از امور توسط دولت احساس می شود ، در غیر اینصورت در شرایط عادی نظام اقتصادی با وضعیت مناسب کار خود را انجام می داد و نیازی به حضور دولت نبود.

شریعتمداری با بیان اینکه رییس جمهور مسئولیت تصمیم گیری حکومتی در حوزه صنعت پتروشیمی را به وزیرنفت سپردند، افزود: ما در این نشست با حضور آقای زنگنه وضعیت عرضه مواد پتروشیمی به واحدهای مصرف کننده را مورد بررسی قرار می دهیم تا دراسرع وقت راهکارهای لازم جهت حصول نتیجه به کار گرفته شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: دولت علاقه دارد تولید کننده داخلی در عرصه اقتصادی به راحتی تولید کند ولی با توجه به افزایش قیمت ، ما از اهرم نظارتی وزارت صنعت ، معدن وتجارت استفاده کرده ایم.

شریعتمداری خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید تدابیری برای تولید کنندگان در نظر گرفت که قیمت تمام شده محصولات از حد معمول بیشتر افزایش نیابد.

تمهیداتی برای تولیدکنندگان

در این نشست مشترک وزیر نفت نیز ضمن تشریح وضعیت موجود خواستار همکاری تشکل های بخش خصوصی برای برون رفت از وضعیت موجود شد.

بیژن زنگنه تاکید کرد: در عرضه مواد اولیه می توان تمهیداتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفت تا کمترین مشکلات در حوزه تولید به وجود بیاید.

گفتنی است ، در این نشست نمایندگانی از تشکل های صنعتی و پتروشیمی گزارشی از نحوه تامین مواد اولیه و وضعیت تولید در صنایع مختلف ارائه کردند و خواستار ارائه تدابیری برای بهبود شرایط فعلی شدند.

کد خبر 25104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =