۱۴.۲ تریلیون تومان چک برگشتی در تیر ماه

حدود ۱.۴ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۴۲ هزار میلیارد ریال در تیر ماه ۱۳۹۷، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲ درصد و ۵.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد

حدود ۹.۵ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۸۶۶ هزار میلیارد ریال در تیر ماه ۱۳۹۷، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۴.۴ درصد و ۱۱.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۳.۴ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال مبادله شد. در تیر ماه ۱۳۹۷، ۵۳.۴ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۶.۳ درصد، ۹.۴ درصد و ۷.۷ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

همچنین ۶۹.۲ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۷.۷ درصد)، خراسان رضوی (۶.۱ درصد) و اصفهان (۵.۴ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

حدود ۱.۴ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۴۲ هزار میلیارد ریال در تیر ماه ۱۳۹۷، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲ درصد و ۵.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ۴۷۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۷۷ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۱۴.۲ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۶.۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

در تیر ماه ۱۳۹۷، ۱۳.۶ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۵.۳ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های لرستان (۲۳.۱ درصد)، کردستان (۲۳ درصد) و قم (۲۲.۳ درصد) اختصاص یافته است واستان‌های خوزستان (۱۲.۳ درصد)، البرز (۱۲.۴ درصد) و کرمانشاه (۱۲.۸ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در اسـتان را به خود اختصاص داده‌اند.

کسری یا فقدان موجودی؛ علت برگشت ۹۶ درصد چک‌ها

بالغ بر ۱.۳ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۳۴ هزار میلیارد ریال در تیرماه ۱۳۹۷، در کل‌ کشور به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شـده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۶.۷ درصد و از نظر ارزش ۹۴.۷ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ۴۵۱ هزار فقره چک بـه ارزشی حدود ۷۲ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۵.۹ درصد و از نظر ارزش ۹۳.۴ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

کد خبر 25125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =