کمک به تأمین مالی ۷۰ درصد از صادرات سیستان و بلوچستان

جلال نوشادی: شعبه بانک در استان سیستان و بلوچستان توانسته ۷۰ درصد از صادرکنندگان استانی را زیر پوشش خود قرار دهد و در ۴ ماهه اول سال، حدود دو و نيم ميليون دلار حوالجات ارزي داشته است

 مریم خورشیدی- رئیس بانك توسعه صادرات ایران شعبه زاهدان در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز ضمن اعلام خبر عضویت 70 درصدی صادرکنندگان نمونه استانی در لیست مشتریان بانک توسعه صادرات زاهدان، گفت: استان سيستان و بلوچستان از معدود استان هایی است که از بیش یک شعبه در استان برخوردار بوده و در 4 ماهه اول سال، حدود دو و نيم ميليون دلار حوالجات ارزي صادر شده است.

 جلال نوشادی مانده تسهيلات اين شعبه را 400 ميليارد ريال اعلام کرد و گفت: تسهیلات این شعبه به فعالین حوزه صادرات، از محل منابع بانك و منابع صندوق توسعه ملي با نرخهاي 12 الي 18 درصد پرداخت شده است. علاوه بر این، بانک توسعه صادرات ضمانتنامه هاي مورد نياز شركتهاي پيمانكار طرحهاي استان مانند طرح گازرساني و ... را صادر می کند.

نوشادی در ادامه ظرفیت ها و اولويت هاي سرمايه گذاري استان را برشمرد و گفت: برخورداری از مرز طولاني خاكي و آبي و امکان ارتباط با چند كشور های دارای  قابليت هاي تجاري شاخص از جمله امتیازاتی است که استان سیستان و بلوچستان  دارد. همچنین منابع معدني فراوان، متفاوت و ارزشمند مانند كروميت و منگنز و طلا، فرصت مناسبی برای سرمايه گذاري،  ايجاد ارزش افزوده مناسب و نیز اشتغالزایی را در ایتان فراهم می کند.

 وی افزود: بدليل موقعيت جغرافيايي و سياسي خاص در منطقه جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان،  ظرفيتهاي ويژه سرمايه گذاري از جمله توليد انرژي هاي پاك، طرح توسعه بندر، نفت و گاز، حمل و نقل هوايي و دريايي و توريستي و گردشگري نیز برخوردار است.

جلال نوشادی بهره برداری از فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار را سبب جهش در حوزه صادراتی دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه که از سوی بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی شده، تاثیر مناسبی بر مناسبات تجاری کشور ایجاد نموده است.

 وی از اعطای تسهیلات 12 درصدی به شرکت های دانش بنیان در استان خبر داد و گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه بين بانك توسعه صادرات  و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري(صندوق پژوهش و فناوري غيردولتي صادرات و فناوري شريف) مقررشد به شرکت های دانش بنیان تسهیلات ارزان قیمت تخصیص پیدا کند.

به گفته رئیس بانك توسعه صادرات ایران شعبه زاهدان، این بانک با انعقاد قرارداد عامليت ارزي و ريال و نيز جذب سپرده از صندوق توسعه ملي منابع خوب و مناسبي جهت حمايت از صادركنندگان جذب کرده است.

 وی استقبال مشتریان را از خدمات بانک توسعه صادرات بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: روابط كارگزاري بانك توسعه صادرات و مقاصد و مبادي حوالجات ارزي و تعرفه هاي آنها مطابق با چارچوب های تعیین شده صورت می پذیرد و علی رغم تهدیدهای آمریکا برخی بانك های اروپایی روابط ارزي خود را با بانك توسعه صادرات حفظ کرده اند.

 جلال نوشادی  ضمن اشاره به کسب مقام سوم استان در سال 96 در حوزه عملياتي و اجرايي شدن طرحها و سرمايه گذاري خارجي در کل کشور، گفت: با توجه به ظرفیت های یاد شده ، ضرورت تعامل بیشتر بانك توسعه صادرات با سازمان صمت و دیگر نهاد های اجرایی مرتبط با حوزه تجارت جهت حمايت از صادرات استان، احساس می شود.

رئیس بانک توسعه صادرات زاهدان از اعلام آمادگی این بانک جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت، متناسب با شرایط و حوزه عملکرد فعالین اقتصادی و بر اساس مقررات خبر داد و گفت: این شعبه تلاش خود را برای حمایت از صادرکنندگان و تولیدکنندگان صادرات محور استان به کار می بندد.

کد خبر 25140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =