۷۷ میلیارد تومان ضمانت نامه برای ۱۱۴ بنگاه

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، ​ بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای ۱۱۴ واحد صنایع کوچک صادر و تمدید شده است

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه، ​ بیش از ۷۷۰ میلیارد ریال ضمانت نامه برای ۱۱۴ واحد صنایع کوچک صادر و تمدید شده است.

به گزارش اگزیم نیوز محمد حسین مقیسه­ با بیان اینکه بیشترین ضمانت نامه برای طرح های ایجادی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی طی این مدت صادر شده است، افزود: پست بانک و بانک سینا بیشترین دریافت کننده، ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در 5 ماهه نخست­ امسال ­بوده اند.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اضافه کرد: بیشترین ضمانت نامه در سال 97 برای واحدهای صنعتی در استان کرمانشاه صادر شده است و دلیل آن نیز زلزله اخیر در این استان بوده است و این صندوق در جهت رسالت حمایتی خود و آسیب دیدن تعدادی از صنایع در سرپل ذهاب، اولویت خود را در جهت حمایت از صنایع کوچک این استان، برداشت.

مقیسه همچنین اعلام کرد: بسته حمایتی از صنایع کوچک تدوین شده که در آن راهکارهای عملیاتی از صنایع کوچک دیده شده است.

وی گفت: یکی از موارد مهم در حمایت از صنایع کوچک، افزایش سرمایه این صندوق­ است، چراکه با سرمایه اندک فعلی توان پاسخگویی به نیازهای صنایع کوچک را نداریم.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکید کرد: در بسته حمایت از صنایع کوچک به لزوم افزایش سرمایه صندوق تاکید شده است و امیدواریم این مهم درامسال که به نام سال حمایت از کالای ایرانی می باشد تحقق پذیرد.

مقیسه همچنین گفت: موضوع خروج نام صندوق از فهرست صندوق­واگذاری ها از موضوعاتی است که بسیار مهم است و با نظرمثبت همه دستگاههای تصمیم گیر، امید است این اتفاق در آینده نزدیک محقق شود.

وی یادآور شد: در همه کشورهای دنیا، صندوق های حمایتی که برای تقبل ریسک ایجاد شده است زیر نظر دولتها اداره می شوند، لذا هیچ توجیه اقتصادی، برای واگذاری این صندوقها وجود ندارد.

کد خبر 25168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =