حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه به قشر نیازمند واقعی

پیشنهاد ما این است برای حمایت از قشر نیازمند، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و یارانه نقدی به افرادی که برخوردار نیستند تعلق بگیرد

به گزارش پایگاه خبری اگزیم نیوز غلامحسین شافعی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اذعان به اینکه در شرایط امروز کشور در مقابل ناملایمات بیرونی باید داخل را آماده مقابله با مشکلات کنیم گفت: طرح دو فوریتی مجلس در مورد تامین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای برداشته شدن فشار از نیازمندان واقعی است، در حالیکه در عمل این اتفاق نمی افتد، پیشنهاد ما این است برای حمایت از قشر نیازمند، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود و یارانه نقدی به افرادی که برخوردار نیستند تعلق بگیرد. 

وی افزود: اگر وزارت صمت کنترل قیمت ها را برعهده دارد باید در مجموعه برنامه ریزی حضور داشته و سپس پاسخگوی مشکلات باشد.

شافعی اظهار داشت: کسی مخالف مبارزه احتکار و گرانفروشی و مجازات خلافکار نیست اما نباید فراموش کرد در بین فعالان اقتصادی بنکداران درستکاری هستند که دچار مشکلات عدیده شده اند.

وی با تاکید بر اهمیت بالابردن درجه اعتماد در کشور گفت: از یک طرف مرتب می گوییم باید درجه اعتماد در کشور بالا رود و از طرفی با مسائلی روبرو هستیم که اعتماد حداقلی را با مشکل روبرو می کند، اینکه خشک و تر با هم بسوزند موضوعی است که حساسیت آن امروزه بسیار بالا است.

وی گفت: در شراط فعلی اگر بنگاه اقتصادی بخواهد با وضع سابق کار کند نیازمند سه برابر سرمایه در گردش است، اما سقفی که در استان ها قائل شده اند پاسخگوی مشکلات نیست.

کد خبر 25227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =