تمرکز بر قراردادهای تعرفه ترجیحی کانال تنفس برای تجارت خارجی

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر پیامدهای مثبت انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی گفت: تمرکز بر این قراردادها به منزله کانال تنفس برای تجارت خارجی کشور است

یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر پیامدهای مثبت انعقاد قرارداد تعرفه ترجیحی گفت: تمرکز بر این قراردادها به منزله کانال تنفس برای تجارت خارجی کشور است.

بهروز حسن الفت در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز، با اشاره به ضرورت انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای در شرایط فعلی اقتصاد ایران گفت: انعقاد پیمان‌های منطقه‌ای، اساسا کار خوب و مفیدی است و باید این مدلها را پیش برده و توسعه داد؛ به این معنا که یک سری اقلام در این توافق‌نامه‌ها قرار می‌گیرد که باید تعداد آنها بیشتر شود و البته تمرکز بر روی حداکثر استفاده از بازارها در موارد لحاظ شده در قرارداد را صورت داد.

سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت افزود: بر این اساس در قالب انعقاد قراردادهای تجارت ترجیحی می‌توان در حوزه‌های غیرکالایی و خدمات نیز، پروژه‌هایی را تعریف کرد؛ اما روی دیگر ماجرا به تجارت ایران برمی‌گردد و آنچه که طرف مقابل می‌خواهد به ایران صادر کند. بنابراین مهم است چه رفتاری نسبت به صادرکنندگان کالا به ایران داشته باشیم و با چه مکانیزمی کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: پس لحاظ کردن این موارد می‌تواند ضامن موفقیت یا عدم موفقیت اجرای یک توافق‌نامه بین‌المللی باشد؛ به هر حال در شرایط کنونی، ایران انعقاد قراردادهای بین‌المللی را بسیار برای حوزه تجارت خارجی، یک اقدام حیاتی دانسته و به منزله کانال تنفسی است که بتوان بر روی آن تمرکز کرد.

 

کد خبر 25250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =