پیمان‌سپاری ارزی در گمرکات ملغی شد/سردرگمی امروز صادرکنندگان چه بود؟

اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده بود که از امروز (شنبه) پیمان‌سپاری ارزی را برای صادرکنندگان اجرایی خواهد کرد، اما گمرک جمهوری اسلامی ایران از ظهر امروز، علیرغم دریافت تعهدنامه از سوی برخی گمرکات، این موضوع را ملغی اعلام کرده است

اگرچه بانک مرکزی اعلام کرده بود که از امروز (شنبه) پیمان‌سپاری ارزی را برای صادرکنندگان اجرایی خواهد کرد، اما گمرک جمهوری اسلامی ایران از ظهر امروز، علیرغم دریافت تعهدنامه از سوی برخی گمرکات، این موضوع را ملغی اعلام کرده است.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، روز گذشته خبری در رسانه‌ها مبنی بر احیای پیمان‌سپاری ارزی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که بر مبنای نامه‌نگاری بانک مرکزی با گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته بود، اما اکنون گمرکات اجرایی از ظهر امروز، موضوع دریافت تعهدنامه ارزی از صادرکنندگان را ملغی اعلام کرده‌اند.

این تصمیم بر اساس ابلاغیه معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است؛ به نحوی که اکنون صادرکنندگان در بندر شهیدرجایی و امام خمینی(ره) دیگر ملزم به امضای تعهدنامه پیمان سپاری ارزی نیستند.

یک مقام مسئول در گمرک ایران در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز اعلام کرد: مرجع تصمیم گیری در این رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و ارسال نامه بانک مرکزی مبنایی بر اساس مصوبات دولت نداشته است.

کد خبر 25254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =