استارت تأسیس بانک ایران و اروپا

تهران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است و بر این اساس به دنبال ایجاد سیستم مالی مستقل برای ارتباط و همکاری بانکی اروپا با ایران هستیم

رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه تهران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، گفت : به دنبال ایجاد سیستم مالی مستقل برای ارتباط و همکاری بانکی اروپا با ایران هستیم.
سیستم بانکی اروپا با ایران ایجاد می شود

به گزارش مرکز پژوهش های مجلس، «یانوش لواندوفسکی» در دیدار «کاظم جلالی» رییس این مرکز که به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات سیاسی و مسئولان پارلمان اروپا عازم بروکسل شده‌ است، از اقبال شرکت‌های اروپایی برای همکاری با ایران خبر داد. 

لواندوفکسی، موج پناهندگان و رسیدن آنها به اروپا را چالش بسیار بزرگی برای اروپا دانست و با اشاره به برخی تغییرات در روابط اروپا و آمریکا با روی کارآمدن ترامپ، افزود: اروپا باید در سطح جهانی بیاموزد که چگونه بدون آمریکا عمل کند. 

لواندوفسکی تصریح کرد: ترامپ به دنبال ایجاد جوسازی در جامعه جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است. 

«ارنست» نایب رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این نشست به ایراد نظرات خود پرداخت و با تاکید بر ضرورت استقلال سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آمریکا، اظهار داشت: ما به عنوان اتحادیه اروپا باید نقش جهانی و روابط خود با آمریکا را صراحتا تعریف کنیم و تاکید کنیم که ما مستقل از آمریکا هستیم. 

وی با تاکید بر الزام ایفای نقش مستقل اروپا در حوزه خاورمیانه، ادامه داد: برجام نشانه‌ای از نقش مستقل اروپاست و اعلام می کنیم که ما در برجام باقی خواهیم ماند. 

وی با اشاره به خساراتی که یکجانبه گرایی آمریکا به کشورهای اروپایی وارد کرده است، افزود: رابطه اروپا و آمریکا هیچگاه به نامساعدی حال حاضر نبود و از یکجانبه‌گرایی آمریکا خسارات زیادی به آلمان و سایر کشورهای اروپایی وارد شده است. 

وی درجه اهمیت برجام را برای اروپا بسیار بالا خواند و گفت: این معاهده بین‌المللی به طور مستقیم با صلح و آرامش در اروپا و سیل مهاجرین به کشورهای اروپایی ارتباط دارد و برجام باید حفظ شود. 

نایب رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران، به معاملات اقتصادی آمریکا و سعودی‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هیچ یک از ما در پارلمان اروپا متصور وضعیت کنونی عربستان سعودی نبودیم. 

نایب رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد این است که ترامپ می‌خواهد همه چیز را منهدم کند. 
وی ایران را جزء بازیگران اصلی منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: از نقطه نظر آمریکا این مغتنم‌ترین فرصت است که برجام را منهدم کرده و اتحادیه اروپا را به گروگان بگیرد. 
ارنست به امکان معامله برخی شرکت‌های اروپایی که با آمریکا داد و ستد اقتصادی ندارند، با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: ما هم اکنون به مبارزه‌ای وارد شده‌ایم و باید تلاش کنیم و البته در این مسیر خسارات جنبی نیز برای اروپا وجود خواهد داشت. 
وی همچنین خواستار همکاری‌های دانشگاهی میان ایران و اروپا شد. 

ارنست در این نشست با بیان اینکه داعش بر سر اشتباهات آمریکا و متحدانش به وجود آمد، گفت: باید اکنون برای مقابله با تروریسم راهکارهایی عملی پیدا کنیم. 

نایب رئیس گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اروپا به دنبال منطقه‌ای با ثبات و با امنیت و با صلحی پایدار است، خاطرنشان کرد: تروریسم در منطقه آثاری منفی به همراه دارد که نتایج نامطلوب آن بر اروپا نیز مشاهده خواهد شد. 

«بوچنر» عضو گروه روابط پارلمانی اروپا با جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های آمریکا درخصوص برخی شرکت های اروپایی که با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کنند، گفت: اتخاذ سیاست مستقل و مکانیسم مالی مستقل میان ایران و اروپا الزامی است. 

وی افزود: هم اکنون برخی بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی راه‌هایی برای ارتباط با ایران یافته‌اند و مشکل ما در شرکت‌های چندملیتی است و هم اکنون در حال بررسی مشکلات همکاری شرکت‌های چندملیتی اروپایی با جمهوری اسلامی ایران هستیم. 

 

کد خبر 25256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =