فرصت توسعه صادرات میوه و تره بار به عمان

رایزن بازرگانی ایران در عمان گفت: کشور عمان و عمده کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با توجه به اقلیم خشک و کاهش نزولات آسمانی، سالانه میلیون‌ها دلار انواع میوه، تره‌بار و صیفی‌جات مورد نیاز خود را از کشورهای مختلف جهان تامین می کنند که ایران سهم پایینی از این بازار دارد.

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، عباس عبدالخانی با اشاره به افتتاح بندر السویق در فاصله صد کیلومتری پایتخت عمان اظهار داشت:  بندر السویق  به عنوان نزدیک ترین بندر به بنادر جاسک و بندر عباس ایران باعث سهولت رفت و آمد لنج های چوبی شده و فرصت مناسبی برای روانه شدن محصولات کشاورزی با کیفیت ایران به بازار عمان است.

وی قیمت مناسب و رقابتی، بسته بندی مناسب و داشتن تجربه و تخصص را به عنوان سه شرط اصلی حضور در بازار میوه و تره بار عمان برشمرد و افزود: امید است با افتتاح بندر السویق و رفت و آمد لنج ها و کشتی ها و توسعه ناوگان حمل و نقل، شاهد افزایش سهم صادرات محصولات کشورمان به بازار عمان باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر محصولات کشاورزی ایران همچون هندوانه، خربزه، کاهو، کلم و گل کلم، فلفل دلمه‌ای، سیب قرمز به عمان صادر می‌گردد.

کد خبر 25280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد علی خدادل IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
      سلام به استحضار میرساند بنده بازرگان هستم و خیلی نیاز به مسافتهای دریایی بین بنادر الخصوص بندرعباس به بندرهای عمان دارم که بتوانم برآورد هزینه کنم ولی متاسفانه در هیچ سایت ایرانی چه اداره بنادر و دریا نوردی و چه غیره این اطلاعات را ندارند باز هم از شما تشکر میکنم که حداقل اسم بنادر خارجی را در سابت نوشته اید به امید اطلاعات روز افزون شما خدادل