صادرات ۲۷ قلم کالا به دلیل ارزبری دولتی ممنوع شد

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات ۲۷ قلم کالا به دلیل ارزبری دولتی ممنوع است و این موضوع به گمرکات اعلام شده است

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات ۲۷ قلم کالا به دلیل ارزبری دولتی ممنوع است و این موضوع به گمرکات اعلام شده است.

مجتبی خسروتاج در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از گرفتاری های فعالان اقتصادی نرخ ارز است، افزود: آنچه که تشکل های اقتصادی از تصمیمات ارزی دولت انتظار داشتند این بود که در بازار ارز رقابت شکل گیرد با فاصله حداقلی میان بازار ثانویه و بازار آزاد اما می بینیم فاصله معناداری میان این دو بازار شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه انتظار همه به ویژه فعالان اقتصادی این بود که مکانیزم اجرایی برای سیاست های ارزی جوری شکل بگیرد که اختلاف ها حداقل باشد، اضافه کرد: آنچه که در مصوبه 16 مرداد اعلام شد تحقق خواسته اتاق های بازرگانی و کمیسیون های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس بود که به مصوبه 22 فروردین انتقاد داشتند.

وی افزود: پیمان سپاری آزمایش خود را پس داده و صادرکنندگان تاکید دارند که ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصادی بازگردد.

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: باید نشستی برگزار شود که فعالان اقتصادی دیدگاه های خود را درباره اینکه آیا مشکلات ارز ناشی از خروج سرمایه است یا مسایل سیاسی و عدم ورود اسکناس ارز، ارایه کنند.

خسروتاج ادامه داد: ما در بحث سیاستگذاری صحبت می کنیم؛ صادرکننده می تواند ارز خود را به سامانه نیما وارد کند، چه خودش واردات انجام دهد یا در اختیار واردکننده دیگری بگذارد.

کد خبر 25287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =