افزایش ۲۰ درصدی مسافران ترکیش ایرویز در پی تحریم های پروازی اروپا علیه ایران

به گفته سید جلال ابراهیمی شرکت ترکیش ایرویز، کشور ایران را یکی از فرصتهای برای پر کردن فضای خالی پروازهای سه کشور اروپائی می داند که به دلیل تحریم های پروازی ، پروازهای خود را در ایران لغو کرده اند

مدیر مرکز مطالعات ایران و ترکیه در گفتگو با پایگاه خبری اگزیم نیوز در خصوص فرصت جایگزینی سیستم حمل و نقل هوایی ترکیه در سهم پروازهای اروپایی در ایران گفت: درپی تحریم های صورت گرفته  تعلیق پروازهای سه کشور ایتالیا فرانسه و هلند به ایران  که بدیل فشار و تهدیدات آمریکا صورت گرفته است شرکت ترکیش ایرویز کشور ایران را یکی از فرصتهای برای  پر کردن فضای خالی پروازهای سه کشوراروپائی می داند.

سید جلال ابراهیمی در ادامه افزود: کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی ترکیه با  پیش بینی افزایش مسافران ترکیش ایرویز بر این باورند ترکیش ایرویز با امکانات و تعداد هواپیمای موجود خود می تواند 20 درصد برمیزان مسافران خود از طریق ایران بیافزاید.

به گزارش اگزیم نیوز در حال حاضر حجم  مسافر پروازی ترکیه 91 میلون نفر است  که از آمار جمعیتی آن یعنی 85 میلیون نفر بالاتر رفته است

مدیر مرکز مطالعات ایران و ترکیه اذعان داشت: ترکیه در هدف گذاریهای خود در صنعت حمل و نقل مسافری ترکیه، جذب یک درصد از گردشگران چینی را مد نظر داشت و در هشت ماه گذشته با توسعه  گردشگری چین با پرواز های ترکیش ایرویز، سهم حمل و نقل مسافری ترکیه از مسافران چینی 91 درصد افزایش داشته است که بیانگر موفقیت امیز بودن برنامه ریزی های انجام شده است.

ابراهیمی گفت:ترکیه درصدد است با ایجاد هتل های سه ستاره، چهار ستاره و متل های ارزان قیمت نسبت به جلب گردشگران طبقات متوسط جوامع کشورهای آسیائی و شمال آفریقا بپردازند.

رییس جمهور ایالات متحده آمریکا اردیبهشت‌ماه در تصمیم یک جانبه اعلام کرد که آمریکا از برجام خارج می‌شود.

پس از آن گروهی تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا علیه ایران اجرایی شد که بخشی از آنها به اجرای قراردادهای خرید هواپیما از سوی شرکت‌های ایرانی مربوط می‌شد.

ایران‌ایر پس از برجام قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید را امضاء کرد که پس از تحویل سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ATR عملا امکان تحویل دیگر هواپیماها به این ایرلاین ایرانی فراهم نشد.

صنعت هوایی ایران از حدود ۴۰ سال قبل و به دنبال تحریم‌هایی که پس از تسخیر سفارت این کشور در تهران اجرایی شد با تحریم‌های یک جانبه آمریکا روبه‌رو بوده و جز دوره کوتاهی در زمان اجرای برجام آمریکا از فروش هواپیماهای مسافربری نو به ایران جلوگیری کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ایران پیش از این گفته بود که برای نوسازی ناوگان هوایی ایرلاین‌های ایرانی به حدود ۵۰۰ فروند هواپیمای نو احتیاج دارد.

کد خبر 25294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =