صادرات هنگ کنگ تحت تاثیر توفان تجاری آمریکا-چین

به گزارش Gulf News، اگر آمریکا دور جدید تعرفه‌های تجاری را برای کالاهای چینی اعمال کند، حدود 7 درصد کل صادرات هنگ کنگ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

ادوارد یائو، دبیر توسعه اقتصادی و تجاری هنگ‌کنگ در مصاحبه با رویترز گفته که هنگ کنگ به عنوان هفتمین صادرکننده بزرگ کالاهای تجاری دنیا به شدت تحت تاثیر «بزرگ‌ترین توفان تجاری» آمریکا و چین قرار گرفته است.

دولت آمریکا تصمیم گرفته برای واردات 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه اعمال کند. یائو می‌گوید: «ما آزادترین اقتصاد دنیا هستیم و با تجارت زنده‌ایم. هنگ‌ کنگ اولین نقطه‌ای است که در نتیجه این اقدامات به شدت آسیب خواهد دید.» او افزود که پیش‌بینی می‌شود سفارش‌ و حمل‌ونقل کالا از هنگ‌کنگ در سه ماهه پایانی امسال و اوایل سال آینده کاهش چشمگیری یابد.

یائو همچنین گفته: «اثرات سرایت این اتفاق بسیار بزرگ است. ما در مورد بزرگ‌ترین شرکای تجاری دنیا صحبت می‌کنیم که همدیگر را تحریم کرده‌اند.»

با این حال، وی اظهار اطمینان کرده که هنگ کنگ با توجه به قدرت اقتصادی، ثبات نرخ ارز و جایگاه بین‌المللی خود توان ایستادگی در این جنگ تجاری را دارد. دولت هم به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پیشنهاد وام داده است.

تجارت و لجستیک، پایه‌های اقتصاد هنگ کنگ هستند و حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی (GDP) آن را تشکیل می‌دهند که بیشتر از بخش مالی است. بیش از 700 هزار نفر در بخش تجارت و لجستیک مشغول به کارند.

کد خبر 25319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =