تسهیل نقل و انتقال بانکی شرکت های ایرانی و آلمانی

سهل آبادی: مسایل بانکی مهم‌ترین مانع پیش روی فعالان اقتصادی اصفهان در تعامل با شرکت‌های آلمانی است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مسایل بانکی مهم‌ترین مانع پیش روی فعالان اقتصادی اصفهان در تعامل با شرکت‌های آلمانی است.

به گزارش اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در دیدار با  اولیور اشناکنبرگ معاون سفیر آلمان در جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: تسهیل روابط بانکی بین بانک‌های ایران و آلمان می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور منجر می‌شود.

وی از معاون سفیر آلمان خواست که راهکاری برای تسهیل نقل‌وانتقال بانکی بین شرکت‌های ایرانی و آلمانی ارایه دهد و افزود: تسهیل صدور ویزا برای بازرگانان و تجار می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند. 

سهل‌آبادی اصفهان را شهر تاریخ و صنعت برشمرد و گفت: بیش از 9 هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در این استان مشغول فعالیت است که بیشتر ماشین‌آلات و تجهیزات این واحدها ساخت آلمان  است.

وی نساجی را یکی از صنایع باسابقه استان اصفهان دانست و افزود: بیشتر واحدهای تولیدی بخش نساجی با مشارکت شرکت‌های آلمانی راه‌اندازی شده و امیدواریم روابط اقتصادی ایران و آلمان گسترش یابد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان در بخش کشاورزی محصولات متنوع را تولید و صادر می‌کند.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی  اتاق مشترک ایران و آلمان خبر داد و افزود: اتاق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور است که روابط نزدیک تجاری با المان دارد.

 تداوم فعالیت سرمایه‌گذاران آلمانی در ایران

معاون سفیر آلمان نیز در این دیدار با اشاره به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آلمان و ایران اشاره کرد و گفت: سفارت آلمان زمان صدور  ویزا برای ایرانیان را به حداقل خواهد رساند.

اولیور اشناکنبرگ با اشاره به  انتقال شرکت خدمات دهنده ویزا آلمان به اتاق بازرگانی مشترک ایران و آلمان خبر داد و اظهار کرد: هیچ محدودیتی در صدور ویزا برای مسافرت شهروندان ایران به آلمان وجود ندارد.

وی از علاقه‌مندی دولت آلمان به حفظ برجام توسط کشورهای اروپایی خبر داد و افزود: آلمان در کنار کشورهای اروپایی تلاش می‌کند که برجام حفظ و مصون بماند.

معاون سفیر آلمان با انتقاد از گزارش یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش سفر سفرای کشورهای اروپایی به شهرهای ایران، گفت: سفرا برای آشنایی با شهرهای ایران و ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی سفر می‌کنند.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت سرمایه‌گذاران آلمان در ایران، خاطرنشان کرد: اروپا به ویژه آلمان،فرانسه و انگلیس به دنبال ایجاد کانال ارتباطی جدید بانکی با ایران است که مستقل از بانک‌های آمریکا به فعالیت بپردازد.

اشناکنبرگ حمایت اروپا از کانال ارتباطی بانکی با ایران را منوط به تصویب و تاییدFATF  گروه ویژه اقدام مالی با پول‌شویی از سوی ایران عنوان کرد و گفت: کشورهای اروپایی منتظر اقدام ایران در امضای این طرح هستند تا نسبت به خط اعتباری بین‌بانکی اقدام کنند.

کد خبر 25327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =