ازسرگیری تدریجی تجارت سوریه با اردن

به گزارش عرب نیوز، وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرده که گذرگاه اصلی این کشور با اردن به زودی پس از سه سال برای انجام تجارت بازگشایی خواهد شد

به گزارش عرب نیوز، وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرده که گذرگاه اصلی این کشور با اردن به زودی پس از سه سال برای انجام تجارت بازگشایی خواهد شد.

چند روز پیش، در رسانه‌های خبری محلی مشخص شد که مقامات دو کشور آمادگی‌های لجستیکی را برای بازگشایی این مرز تکمیل کرده‌اند.

با این حال، مقامات اردنی گفته‌اند جلسات فنی برای باز کردن مرز موسوم به «جابر-نصیب» در حال برگزاری است و این کار علاوه بر رعایت استانداردهای فنی و لجستیکی، نیازمند یک سری زیرساخت‌ها است.

این گذرگاه پس از حمله شورشیان سوریه در آوریل 2015 به طور کلی بسته شده و یکی از مهم‌ترین مسیرهای تجارت سوریه را مختل کرده بود. سوریه در ماه ژوییه این مسیر را از طرف خودش باز کرد.

مرز جابر-نصیب علاوه بر اینکه یک مسیر تجارت مستقیم بین سوریه و کشورهای همسایه بود، بلکه راهی برای تجارت با کشورهای دورتر مثل لبنان و کشورهای خلیج فارس هم محسوب می‌شد و یک منبع درآمد مهم برای دولت روسیه بود.

چند روز پیش، عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه گفته بود کلیه اقدامات لازم برای بازگشایی این مرز انجام شده و با افزایش عوارض گمرکی از 10 دلار به 62 دلار برای کامیون‌های حامل 4 تن بار، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید آن صورت می‌گیرد.

کد خبر 25414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =