تشکیل سامانه مقررات تجاری در وزارت صنعت

نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت، سامانه مقررات تجاری را در مدت سه ماه راه اندازی کند

نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت، سامانه مقررات تجاری را در مدت سه ماه راه اندازی کند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز - یکشنبه مجلس مواد 20 و 21 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در این ماده که با 130 رای موافق، 20 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر تصویب شد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کردند با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران)، بانک مرکزی و سایر دستگاه های ذی‌ربط به تشخیص ستاد از طریق وزارت اطلاعات نسبت به تهیه، اجراء و بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده اقدام کند، همچنین کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور، موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق سامانه فوق هستند.

نمایندگان همچنین ماده 21 لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با 135 رای موافق، 10 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 200 نماینده حاضر تصویب کردند.

نمایندگان مجلس ، وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کردند به منظور ابلاغ مقررات تجاری در فرآیندهای تجارت نظیر مقررات مذکور در آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات و ضمایم آن، «سامانه مقررات تجاری» را ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری کند.

نمایندگان همچنین این وزارتخانه را موظف کردند: آخرین مقررات تجاری را حداکثر ظرف 24ساعت به صورت الکترونیکی و برخط به کلیه دستگاه هایی که مسئولیت اعمال مقررات تجاری یا نظارت بر آن را بر عهده دارند از جمله سازمان‌های توسعه تجارت ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند و دستگاه های مزبور موظفند به محض ابلاغ، مقررات مذکور را به صورت سامانه‌ای اعمال کند.

نمایندگان همچنین در تبصره 1 ماده 21 این لایحه، وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند مقررات تجاری مذکور را در اسرع وقت جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم به طریق مقتضی منتشر کند.

نمایندگان در تبصره 2 این ماده تصویب کردند: پس از بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده، لازم‌الاجراء شدن مقررات تجاری منوط به ابلاغ در این سامانه و انتشار عمومی آن است.

کد خبر 25420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =