گلایه تجار ترکیه از بروکراسی ایران

سرمایه گذاران ترک بیان کردند با وجود راه اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما همچنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: سرمایه گذاران ترک بیان کردند با وجود راه اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما همچنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند حتی برای ما مثال زدند که در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت ایرانی سه ماه است منتظر اخذ مجوز برای احداث ماشین آلات هستند

رضا کامی در خصوص تصویب FATF و تاثیر آن در اقتصاد کشور گفت: به طور کلی شفافیت در هر موضوعی نشان از پاک بودن است. با رفع ابهامات در مسائل بانکی و مالی شاهد افزایش امیدواری در بین فعالین اقتصادی کشور هستیم زیرا این امر وجهه بین المللی ما را در بین کشورهای جهان بالا می‌برد که این موضوع مزیت‌های خاص خودش را دارد.

وی ادامه داد: ترکیه عضو این کنوانسیون است و به طور حتم با اجرایی شدن این قانون روابط مالی و بانکی ما با این کشور آسان‌تر از گذشته خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به سفر شورای همکاری بازرگانی ترکیه به ایران گفت: آنها صریحا اعلام کردند که به رغم مشکلات بین المللی و تحریم تمایل دارند که در ایران حضور داشته باشند و حتی به دنبال گسترش همکاری‌های خود در تمام زمینه‌ها هستند.

وی تصریح کرد: آنها عقیده دارند با توجه به نیروی کار ارزان و تخصصی که در ایران وجود دارد و وجود انرژی ارزان در ایران، می‌توان با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات مدرن ترکیه سرمایه گذاری‌های خوبی در کشور انجام داد به همین دلیل آنها از حضور در پروژه‌های ایران استقبال می‌کنند اما قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی اداری ایران مهمترین مشکل آنهاست.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه افزود: آنها بیان کردند با وجود راه‌اندازی پنجره واحد توسط وزارت صنعت اما همچنان برای هر کاری باید به دنبال مجوز از نهادهای مختلف باشند؛ حتی برای ما مثال زدند که در یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت ایرانی سه ماه است منتظر اخذ مجوز برای احداث ماشین آلات هستند.

وی تاکید کرد: تغییر سیاست‌های ارزی و صدور چندین بخشنامه که برخی از آنها متضاد با یکدیگر است باعث شده که آنها سردرگم شوند.

کامی تصریح کرد: آنها می‌گویند برای انتخاب اسم و اخذ تائیدیه آن، سه ماه زمان لازم است در حالی که در ترکیه کلیه مراحل تاسیس یک شرکت و اخذ تمام مجوزهای آن در 3 روز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: بروکراسی اداری سرمایه گذاران داخلی را اذیت می‌کند تا چه برسد به خارجی‌ها. اینکه برای تاسیس یک شرکت مدام از این سازمان به آن سازمان باید رفت و هرکدام از آنها چند روز زمان می‌خواهند تا مجوز را صادر کنند سرمایه‌گذار را دلسرد و نا امید می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت: حداقل برای سرمایه گذاران خارجی که در این وضعیت می‌خواهند در کشور حضور داشته باشند باید این موارد تسهیل شود.

کد خبر 25513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =