بازارها در انتظار نوسانات بیشتر باشند

لاگارد: سیاست‌گذاران باید خودشان را آماده نوسانات بیشتر بازار کنند، چرا که افزایش تنش‌های تجاری دشواری‌های مالی را بیشتر کرده است

به گزارش اگزیم نیوز کریستین لاگارد، رییس صندوق بین‌المللی پول (IMF) در پایان نشست سالانه گروه IMF و بانک جهانی در بالی اندونزی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ، گفت سیاست‌گذاران باید خودشان را آماده نوسانات بیشتر بازار کنند، چرا که افزایش تنش‌های تجاری دشواری‌های مالی را بیشتر کرده است.

توصیه صندوق به بانک‌های مرکزی و مدیران مالی این است که با توجه به ریسک‌های پیش رو، ایجاد ضربه‌گیر‌های مالی و پولی را ادامه دهند. لاگارد افزود: «الان زمانی نیست که بگوییم، خب حالا باید خیالمان راحت باشد و فقط کمی مدارای مالی داشته باشیم و اصلاحات کندی  انجام دهیم.» توصیه او در مورد مناقشات تجاری واضح بود: کاهش شدت تنش‌ها و باز کردن باب گفت‌وگو و اصلاحات.

در نشست بالی عمدتا در مورد ریسک‌های دوگانه تجارت و انقباض سیاست‌های پولی صحبت شده است. مقامات شرکت‌کننده در این نشست، از جمله هاروهیکو کورودا، رییس بانک ژاپن، اصرار داشتند که آمریکا و چین مذاکرات تجاری را از سر بگیرند، در حالی که سیاست‌گذارانی از بازارهای نوظهور بر تهدیدات ناشی از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، تاکید داشتند.

لاگارد در رابطه با توانایی مقامات کشورها برای مقابله با بحران مالی بعدی، اظهار کرد که هنوز فضای سیاسی محدودی برای این کار وجود دارد، اما نظام بانکی خیلی قوی‌تر شده و قوانین و نظارت‌های بهتری ایجاد شده است. همچنین لاگارد معتقد است نرخ‌های ارز منعطف «به عنوان جذب‌کننده شوک» نقش بسیار خوبی ایفا می‌کنند.  

کد خبر 25531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =