روند ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی طولانی است

دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران: طولانی شدن روند ثبت سفارش کالاهای اساسی سبب ایجاد اختلال در واردات این کالاها شده است

دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران: طولانی شدن روند ثبت سفارش کالاهای اساسی سبب ایجاد اختلال در واردات این کالاها شده است.

کاوه زرگران در نشست اتاق بازرگانی ایران با وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات ساختاری در­ واردات کالا افزود: در­ خصوص واردکنندگان­­ روغن، ماه گذشته گروهی به وزارت بهداشت مراجعه و بعد­­از مرحله بررسی، و دریافت تاییدیه­­ وزارت جهاد کشاورزی،​ به سامانه ثبت سفارش مراجعه­ و سفارش خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: اما­­ پس از مراجعه برای تخصیص ارز متوجه خراب بودن سامانه جامع تجارت و قرار گرفتن روغن ها در اولویت دوم شدند که این اتفاق سبب بازگشت این افراد به مرحله اول و به صورت اجبار باید همه مراحل را دوباره طی کنند روندی که 20 روز زمان می برد.

زرگران­ با اشاره به تکرار این مشکل در بخش غلات و کالاهای اساسی در هفته گذشته، گفت: 204 شرکت پس از دریافت تاییدیه ­از وزارت جهاد کشاورزی­­ و مراجعه به سامانه ثبت سفارش،​ متوجه اختلال در این سامانه شدند که البته من با آقای خسرو تاج و پشتیبانی سایت تماس گرفتم و آنها عنوان کردند که زمانی را برای رفع نقص نمی توان اعلام کرد.

دبیر کل کانون صنایع غذایی ایران افزود: همه این اتفاقات کار را به جایی رساند که در بندر امیر آباد اگر وارد کننده ای قصد تخیله بار داشته باشد انباری موجود نیست و این افراد مجبور به انتقال کالا های 30 تا 40 روزمانده در گمرک به انبارهای دیگر هستند.

زرگران با بیان اینکه این بخش متولی مشخص دارد ادامه داد: افزایش موانع و ایست بازرسی ها درحال ایجاد مشکلات جدی در این بخش است به نحوی که طرفهای تجاری اعلام کرده اند در ارسال و تامین کشتی برای انتقال بار در هفته آینده با مشکل مواجه خواهند شد.

کد خبر 25553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =