تمرکز کشورهای خاورمیانه بر توسعه بازار بسته‌بندی صنعتی

تقاضا برای بسته‌بندی صنعتی در منطقه خاورمیانه و آفریقا رو به افزایش است. به علاوه، تجارت جهانی محصولات صنعتی در این منطقه طی دهه گذشته، سه برابر شده است

به گزارش اگزیم نیوز به نقل از Digital Journal، تقاضا برای بسته‌بندی صنعتی در منطقه خاورمیانه و آفریقا رو به افزایش  است. به علاوه، تجارت جهانی محصولات صنعتی در این منطقه طی دهه گذشته، سه برابر شده است.

در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، تمرکز دولت‌ها به سمت فعالیت‌های صنعتی غیرنفتی گرایش پیدا کرده و وابستگی بلند مدت به کسب‌وکارهای وابسته به نفت خام به تدریج کمرنگ می‌شود. در حال حاضر، در مقایسه با مناطق دیگر، کالاها و خدمات غیرنفتی نقش بسیار اندکی در اقتصاد منطقه خاورمیانه دارند. با این حال، انتظار می‌رود صادرات غیرنفتی نقشی حیاتی در توسعه بیشتر مدل رشد جامع برای تضمین آینده این منطقه داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود در میان مدت، صنایعی مثل الکترونیک، خودرو، پلاستیک و کشاورزی در منطقه خاورمیانه با رشدی سالم مواجه شود. این موضوع به نوبه خود، باعث رشد بازار بسته‌بندی صنعتی در این منطقه خواهد شد.

موسسه تحقیقاتی FMI در آخرین گزارش خود عنوان کرده که ارزش بازار بسته‌بندی صنعتی در سال 2016 در خاورمیانه و شمال آفریقا 3372 میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال 2024 به 5053 میلیون دلار برسد.

کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا، بازارهای کلیدی بسته‌بندی صنعتی هستند و بیش از 60 درصد این بازار را تشکیل می‌دهند. به علاوه، انتظار می‌رود این بازار در کشورهای حوزه خلیج فارس رشد بیشتری داشته باشد.

پلاستیک، اصلی‌ترین کالا برای تولید محصولات بسته‌بندی صنعتی است.

کد خبر 25583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =